BMW E91N Skrevet August 14, 2023 Share Skrevet August 14, 2023 Hei. Noen som vet hvor mye Nm bolt og mutter skal strammes til på Bakre bærearm forran..? fant en link på Bimmerpost, men ble litt usikker på om det stemmer.. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1241019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 14, 2023 Share Skrevet August 14, 2023 Profilen din sier 318d, så jeg antar det er den bilen det gjelder. Er visst forskjell mellom rwd og xdrive. Men isåfall! Mutter på hjullagerhus skal strammes til med 175nm på biler som er rwd. På foringsiden så er det litt mer tricky. Her avhenger det av hva slags skruer/mutter du har. M12 8.8 = 68nm + 90° M12 10.9 = 100nm + 90° Dette er rwd Jeg antar at du også bruker nye skruer/muttere? Isåfall står vel sikkert dimensjonen på pakken/posen, eventuelt måle så du er på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E91N Skrevet August 15, 2023 Forfatter Share Skrevet August 15, 2023 Hei og takk. ja det er rwd det gjelder står det på bolten om det 8.8 elr 10.9? skal kjøpe dette kittet fra Febi https://www.koedbmw.com/no-no/product/30515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 15, 2023 Share Skrevet August 15, 2023 31 minutter siden, BMW E91N skrev: Hei og takk. ja det er rwd det gjelder står det på bolten om det 8.8 elr 10.9? skal kjøpe dette kittet fra Febi https://www.koedbmw.com/no-no/product/30515 Noen ganger er det skravert på bolthue om det er 8.8 eller 10.9, men vet ikke om de fra FEBI er det. Tviler på at selv skruene fra BMW har skrift på seg. På generelt grunnlag vil jeg anbefale å styre unna alt som heter Febi Bilstein på understell og alt som har gummi i seg for å være ærlig. Skal du beholde bilen noen år til er sjansen stor for at den bærearmen må byttes igjen. Anbefaler heller å legge litt mer i det og gå for Lemförder. Søkte opp nå og du får f.eks Lemförder bærearm til 747.- igjennom appen på AutoDoc. KOED selger kit med bolt/muttere fra Lemförder til 123.- Mao liten prisdiff, men stor forskjell i kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 15, 2023 Share Skrevet August 15, 2023 I henhold til delekatalogen er det M12 8.8 bolt som er mulig å bestille til din igjennom BMW iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E91N Skrevet August 15, 2023 Forfatter Share Skrevet August 15, 2023 takker for informativ info, skal følgene rådene dine var inne på gs og der fant jeg ut hvilke bolt som skulle brukes å det var M👌12 8.8 ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå