Gå til innhold

Fjernstyrt sentrallås/koding GM3-modul


godis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har spørsmål angående defekt fjernstyrt sentrallås. Bil, X5, E53, 2004mod. Sentrallås fungerer manuelt, bare ikke med knappene på nøkkel. Sliter også litt med radiosignaler. FM var dårlig men er nå elendig. Dab-enhet vil ikke fungere. 

Bakruten på bilen ble knust. Etter dette fungerte fortsatt fjernstyrt sentrallås. Jeg leverte den til Carglass som byttet bakruten. Da den var ferdig fungerte ikke fjernstyringen til sentrallåsen lengere. Carglass forsøkte å bytte antenne forsterker som sitter over bakruta uten at det hjalp. Jeg satte bilen inn på BMW verksted som ikke fant feilen men mente det kunne være GM3 modulen under hanskerommet eller den nye bakruta som var feil med. Carglass byttet bakruta på nytt uten at dette hjalp. Jeg har bestilt ny brukt GM3 modul men lurer på om denne må kodes om før jeg prøver den. 

Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?

Er det noen som koder om GM3 modul? Helst i Tromsø området, men kan også sende begge moduler fra meg.

Mvh Lars Linløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Ja, GM3 er jo ikke en ukjent kilde til endel problemer med de litt eldre E chassisene. Jeg tror ikke man må kode GM3 før bruk, men den vil jo bare fungere slik den var kodet når du setter den i din bil. Men jeg tror at de aller fleste, om ikke alle E39 og E53 har fjernstyrt sentrallås, så det burde jo fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

OK. Ja, GM3 er jo ikke en ukjent kilde til endel problemer med de litt eldre E chassisene. Jeg tror ikke man må kode GM3 før bruk, men den vil jo bare fungere slik den var kodet når du setter den i din bil. Men jeg tror at de aller fleste, om ikke alle E39 og E53 har fjernstyrt sentrallås, så det burde jo fungere.

Da har jeg prøvd med "ny" brukt GM3 uten at det hjalp dessverre. Har også forskjellige nøkler og programmering av nøkler.

Andre forslag :-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Otis skrev:

Vet vi om antenneforsterker sin sikring er OK, får antenneforsterker strøm?

Fungerer fjernstyring til webasto, om du har det?

Noen som vet hvilken sikring som er til antenne forsterker? Fjernstyring til webasto fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...