Arild Andre Jacobsen Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 Hei. Har nettopp fått beskjed om at frontlykta på bilen måtte byttes til en pris av kr 21000,-. Får feilmelding i bilen om at den ikke virker🤑. Og Trodde kanskje det du kunne være ballasten, men fikk beskjed om at jeg måtte bytte hele lykten😏. Er det noen som har erfaring med dette😁. Kommer det frem på diagnosen om det er ballasten som er feil eller får man bare beskjed om at lampa er defekt🤨? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 Hvordan bil gjelder det? Ga verkstedet noen grunn til at hele lykten må skiftes? Er jo relativt vanlig med fukt på Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Andre Jacobsen Skrevet August 21, 2023 Forfatter Share Skrevet August 21, 2023 Det er en 2015 BMW X1 ( E84). Hovedlys er stoppet å virke og det fikk jeg melding om, men jeg har hørt at ballasten KAN være et problem på frontlyktene. De er jo ikke verdens enkleste å komme til heller. Har byttet Xenon pære, men forsatt feil. Synes det høres rart ut at man må bytte ut hele lampa og ikke ballasten🤨. Kan de søkes ut hver for seg i diagnosen😏? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 Har du adaptive lys (svingbare)? Uansett, du får kjøpe delane laust, og så lenge lykta er tett og ikkje er full i vatn så ville eg skifta ballasten, den kostar fint lite. Eksempel (orginal 6000kr, det er ran) https://www.autodoc.co.no/nty/17107122 <-- fin pris, sikkert god nok til ein gammal bil. Ellers så kan du kjøpe heile lampen komplett hos Koed for 12.300kr, har du rabatt kan det bli endå billigare. Ser min pris er 9800kr inkl. mva for xenon som ikkje er adaptive. Dei adaptive kostar 14.475kr (11600) Ikkje noko stor jobb å skifte, det ser omfattande ut men å ta av fangaren er enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå