Gå til innhold

Durelyd fra AC, 330d f31

Øyvind111
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en durelyd fra ac i min bmw 330d f31 2013mod. Den kan kun høres fra inni bilen og følger turtallet. 

hadde det vert kompressor ville jeg vel hørt det under panseret også? 

Hadde det vert kupevifte ville den vel ikke fulgt turtall? 

noen som har vert borti det samme eller lignende? 

legger ved en film av lyden :)

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Øyvind111 skrev:

hadde det vert kompressor ville jeg vel hørt det under panseret også? 

Ikke nødvendigvis, siden den ulyden kan bli overdøvet av lyden fra motoren ellers. Inni kupé er det du mer skjermet fra annen støy, så ressonans fra AC kompressor vil føre frem inni kupé. 

Slik jeg forstår det eksisterer ikke ulyden når AC er koblet av? Da er det vel nærliggende å tro at problemet har en sammenheng med at AC kompressoren går rundt eller ikke. 

Du har jo ellers denne linken her som beskriver noe som høres likt ut.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1194213

Med hjelp fra en annen, så ville jeg prøvd å lytte etter ulyd med stetoskop eller en lang skrutrekker mot øre hvor andre enden ligger tett intill AC kompressoren. Den andre personen sin jobb blir da å skru AC av og på og eventuelt øke tomgangen for å fremprovosere lyden. Får du spesifisert lyden til eksakt hvor den kommer ifra blir videre feilsøk noe enklere. 

Btw!

Er tydeligvis en TSB på F3x med N55 motor hvor lavtrykksrøret vibbrerer og skaper en liknende lyd. Nå er det ikke rett motor, men kan være verdt et forsøk å prøve å holde i lav-/høytrykksrøret og se om den inni bilen merker en forskjell.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...