Gå til innhold

525d e61 facelift (3 liter)

Benjamin0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

En stund siden jeg har spurt her, men nå tenker jeg det er på tide.

Har eid en 525d i et halvt år nå. Fikk ganske tidlig lagt inn steg 1 (250hk), hvor det ikke ble noe effektøkning i det hele tatt. Fant ganske raskt ut at partikkelfilter var tett. Etter fjerning av filter ble det egentlig ikke så stor forskjell. Jeg vet at den burde gå bedre og at jeg ikke får det momentet jeg skal ha. Dieselfilter og luftfilter er byttet, så der skal det ikke været tett. Avlest med diagnose får jeg det railtrykket og laddetrykket som motorstyring etterspør. Er ingen svartrøyk, så mistenker at det har noe med fuel å gjøre uten at jeg har noe god greie på det. Har dratt ut MAF uten forskjell. Har også skrudd av det ene røret som går til innsug og såg der at EGR ikke var tett. Er det noen som kan ha tips til hva jeg burde se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var ikke optimalisert da jeg kjøpte den etter det jeg vet. Jeg har sammenliknet med orginale 525'er på youtube og min går ikke bedre (om ikke værre). Har en bror som har lik bil uten tune, men bakhjulstrekk. Den drar bedre. Jeg har ingen feilkoder, så syntes det er vanskelig å feilsøke. Lite interessert i å bare kaste på penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...