Elise 123 Skrevet September 16, 2023 Share Skrevet September 16, 2023 Jeg har en bmw e46 320d som går i nødmodus når jeg gir full gass. DDE-lampe dukker også opp. Når jeg stopper bilen og starter igjen, er lampen borte og bilen går som normalt. Bilen fusker ikke når bilen går i nødmodus, men får redusert motorkraft. Noen ganger kan bilen slite med å starte opp (uten at jeg har noe feilkode, og ved tilfeldige tidspunkt), men etter flere forsøk og ved å la tenningen stå på en liten stund starter bilen, og den går normalt. Jeg vet at det ikke er dysene eller turboen det er noe galt med. Jeg har scannet bilen selv og har fått opp feilkode på rail-pressure. Jeg tenker og prøve og bytte dieselpumpen i tanken og den under bilen før jeg evt bytter høyttrykkspumpen. Jeg har og nylig byttet dieselfilteret under bilen. Har noen andre hatt lignende problemer og funnet ut av hva som er problemet? Eller om noen har noe tips til hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 16, 2023 Share Skrevet September 16, 2023 Er den trimmet? Og hva er matetrykk under pådrag? "Jeg vet at det ikke er dysene det er noe galt med" - hvordan ved du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elise 123 Skrevet September 16, 2023 Forfatter Share Skrevet September 16, 2023 Bilen er ikke trimmet, og har ikke vært trimmet tidligere. Hvordan finner jeg ut av matetrykket under pådrag? På scanneren jeg scannet bilen med fikk jeg opp rail-pressure på rundt 350 bar når DDE-lampen lyste. Scanneren viste at det skal være rundt 600 bar (om jeg ikke tar helt feil). Ved omstart av bilen viste bilen optimale verdier ift det scanneren sa det skulle. Det ble utført jamngangstest på dysene på verkstedet, verdiene var innenfor det de skal være. Dysene ble også byttet i 2018. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 16, 2023 Share Skrevet September 16, 2023 Ok, trolig ok på dyser da, men man bør aldri utelukke feil på komponenter når man feilsøker, selv om de er (relativt) nye. Må følge fakta. Du kan se matetrykk via egnet diagnoseverktøy. INPA f.eks. har dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå