Gå til innhold

BMW e92 2011 320D kraftig vibrasjon med nye motorfester

FredrikSO
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet motorfester + gir nylig da det var slakk etter 212.000km, opplever sterke vibrasjoner på alt under 900rpm. slakk er naturligvis borte, men nå er det alltid en intensvibrasjon. løftet alt opp og justert fester og strammet til på nytt men alt vedvarer enda. Kjøpt fester på gs, 1 febi og et lemfjorder. 

Noen gode inspill her? demper seg litt når motor er varm.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra delekatalogen ser jeg iallefall at motorfestene på din bil ikke er side-spesifikke, så man kan vel utelukke det. Jeg personlig har dårlig erfaring med Febi Bilstein når det kommer til produkter som inneholder gummi, men det trenger ikke nødvendigvis å være grunnen til det du opplever. 

Ser også at bilen din har vakuumstyrte motorfester. Har du sjekket hvorvidt dette fungerer som det skal? Enten lekkasje i vakuumslange eller at solenoiden ikke aktiverer utifra signalet fra DDE. Eventuelt om det er muligheter for noe annet som begynner å bli dårlig som vibrasjonsdemper f.eks? 

Noen grunn til at du gikk for FEBI på en side og Lemförder på andre?

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Utifra delekatalogen ser jeg iallefall at motorfestene på din bil ikke er side-spesifikke, så man kan vel utelukke det. Jeg personlig har dårlig erfaring med Febi Bilstein når det kommer til produkter som inneholder gummi, men det trenger ikke nødvendigvis å være grunnen til det du opplever. 

Ser også at bilen din har vakuumstyrte motorfester. Har du sjekket hvorvidt dette fungerer som det skal? Enten lekkasje i vakuumslange eller at solenoiden ikke aktiverer utifra signalet fra DDE. Eventuelt om det er muligheter for noe annet som begynner å bli dårlig som vibrasjonsdemper f.eks? 

Noen grunn til at du gikk for FEBI på en side og Lemförder på andre?

Gode inspill her, har kjøpt inn nye vakumslanger og T adapter til vakumforsystem. Bytter dette når det kommer, Jeg hører hva du sier. mulig lyd bare er ifra en side. ble 2 forskjellige produsenter da GS kun hadde 1 av hver.. 

Vibrasjonsdemper kvittrer litt ved kjøring/stop av motor, men ikke noe synlig ubalanse. er en såpass dyr del at det er siste mulighet tenker jeg. Ser INA har vibrasjonsdemper til 1800 ink frakt. Noen anbefalinger her ihht kvalitet. 

Takk for god respons

WBAKK31070E250242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FredrikSO skrev:

Gode inspill her, har kjøpt inn nye vakumslanger og T adapter til vakumforsystem. Bytter dette når det kommer, Jeg hører hva du sier. mulig lyd bare er ifra en side. ble 2 forskjellige produsenter da GS kun hadde 1 av hver.. 

Vibrasjonsdemper kvittrer litt ved kjøring/stop av motor, men ikke noe synlig ubalanse. er en såpass dyr del at det er siste mulighet tenker jeg. Ser INA har vibrasjonsdemper til 1800 ink frakt. Noen anbefalinger her ihht kvalitet. 

Takk for god respons

WBAKK31070E250242

På min F10 med N47 kvitret også vibrasjonsdemperen ved stopp av motor og ved visse omstendigheter kunne jeg høre en svak lyd rundt 12-1500 omdreininger. Kunne ikke se noe tydelig ubalanse og gummien var langt ifra helt ødelagt. 

Skiftet vibrasjonsdemperen samtidig som jeg byttet motor/girkassefester og ting ble betraktelig mer smooth. Hvor mye av vibrasjonsdemperen bidro til det vet jeg ikke, men høyre motorfestet mitt fra FEBI overlevde ikke mer enn 4 1/2 år iallefall. Ingen slakk eller slikt, men den hadde sunket såpass mye at motorfestet kom i kontakt med motorarmen. Ikke særlig fremtredene ved varm motor, men horribelt ved kald motor. Føltes ut som noen hadde festet en gigantisk vibrator til undersiden av bilen. Merk - dette var kun i D og kald motor som nevnt. 

Jeg kjøpte BMW original på alt. Dyrt som faen, men tanken på å gjøre ting to ganger orket jeg ikke. Skal du kjøpe uoriginal vibrasjonsdemper, anbefaler jeg Cortecco fremfor INA/FEBI/SWAG og diverse andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...