Gå til innhold

Forskjell på n57d30b og n57d30a


oien094
 Share

Anbefalte innlegg

Har kanskje ikke så mye å si, men mener å huske at blokka skal være temmelig lik. Er vel en blendeplugg på D30A hvor på D30B brukes til vannkjøling av den større turboladeren. Eller er det som du sier forskjell på antall turboer, men manifold er ikke lik mellom disse to bilene. Ei heller dyser og muligens HT.pumpe også. 

Beste er å gå inn på realoem og sammenlikne delenummer for å se hva som er likt imellom motorene. 
@RB26DETT har konvertert sin F01 730d til 740d nærmest og kan muligens detaljene inn og ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2023 den 18.32, oien094 skrev:

Fant en D30B i dag. Ikke samme nummer på short blokk inne på realoem, men etter litt sammenligning kommer jeg fram til at eneste forskjell er bunnpanna. Denne motoren kommer fra en 640d. Tenker jeg kommer til å gå for denne

Husk på at det er forskjell på 299hk og 313hk utgavene.
299hk har ingen kjølesløyfe på lavtrykks turboen (den store)
313hk har kjølesløyfe for lavtrykks turboen.
Her det ett uttak i toppen, bak ved cyl 5, for vann til turbo, og deretter fra turbo til radiator T kobling.

Dessuten er innsuget og toppen heilt annerledes mellom disse to utgavene, og ledningsnettet er veldig forskjellig.
313hk`en har også bedre tuning potensial med org. turboer.

Endret av RB26DETT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...