oien094 Skrevet Oktober 19, 2023 Share Skrevet Oktober 19, 2023 Hei Trenger å bytte motor i en 335d med motorkode n57d30b. Har funnet en motor med kode n57d30a fra en 730d. Noen som vet om det er forskjell på d30b og d30a bortsett fra turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 19, 2023 Share Skrevet Oktober 19, 2023 Motoren fra 730d, er dette 245 eller 258 hestern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oien094 Skrevet Oktober 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2023 Står det er 211 i den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 19, 2023 Share Skrevet Oktober 19, 2023 Har kanskje ikke så mye å si, men mener å huske at blokka skal være temmelig lik. Er vel en blendeplugg på D30A hvor på D30B brukes til vannkjøling av den større turboladeren. Eller er det som du sier forskjell på antall turboer, men manifold er ikke lik mellom disse to bilene. Ei heller dyser og muligens HT.pumpe også. Beste er å gå inn på realoem og sammenlikne delenummer for å se hva som er likt imellom motorene. @RB26DETT har konvertert sin F01 730d til 740d nærmest og kan muligens detaljene inn og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oien094 Skrevet Oktober 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2023 Fant en D30B i dag. Ikke samme nummer på short blokk inne på realoem, men etter litt sammenligning kommer jeg fram til at eneste forskjell er bunnpanna. Denne motoren kommer fra en 640d. Tenker jeg kommer til å gå for denne ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 (endret) På 20.10.2023 den 18.32, oien094 skrev: Fant en D30B i dag. Ikke samme nummer på short blokk inne på realoem, men etter litt sammenligning kommer jeg fram til at eneste forskjell er bunnpanna. Denne motoren kommer fra en 640d. Tenker jeg kommer til å gå for denne Husk på at det er forskjell på 299hk og 313hk utgavene. 299hk har ingen kjølesløyfe på lavtrykks turboen (den store) 313hk har kjølesløyfe for lavtrykks turboen. Her det ett uttak i toppen, bak ved cyl 5, for vann til turbo, og deretter fra turbo til radiator T kobling. Dessuten er innsuget og toppen heilt annerledes mellom disse to utgavene, og ledningsnettet er veldig forskjellig. 313hk`en har også bedre tuning potensial med org. turboer. Endret Oktober 23, 2023 av RB26DETT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå