Gå til innhold

Får ikke start, bilen chinner fint.


Joakimosd
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 
Har en E60 525d m57d25 177hk

Får avogtil ikke start på bilen, startmotor går kjempefint, kjøpte ny i 2022.

Når bilen har stått ro og motor har blitt kald, og jeg prøver å starte bilen, så kommer det ett par feil i navien, blant annet:

Transmission Failure, Cruise control failure, Fuel pump failure, Drive control system og mer. Feilene forsvinner når jeg får start på bilen og kommer ikke tilbake før bilen har stått i ro, avskrudd i 5-6 ish timer, når den er helt kald igjen.

En annen ting er at når bilen er kald etter dette så gir oljetempmåler verdi som om motoren er varm, og da barre går startmotor uten å starte bilen, men visst jeg skrur av og på uten å starte nok ganger so viser tempmåler verdien plutselig riktig (kald motor) og da kan jeg starte bilen og alt av feil forsvinner. og bilen starter veldig, veldig lett selvom det er minusgrader.

Har ikke tilgang til noe diagnoseapparat per nå, men har bestilt k&dcan obd2 kabel frå bimmergeeks å planlegger å laste ned ista og se evt, har ikke mye kunnskap på dette.

Hadde dette problemet før ifjor men tok ut det lyseblå releet i ecu boksa og la det inn igjen og feilen forsvant, prøvde det samme nå uten hell.

Har noen noe forslag på hva jeg kan prøve og hva jeg skal se etter?

tusentakk på forskudd!

 

Endret av Joakimosd
Skrev ikke hva bil jeg hadde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Otis skrev:

Jeg tenker kanskje det releèt er defekt, det er ikke helt ukjent. Du burde kanskje forsøke å skifte det.

Det lyseblå er til de tingene du har problemer med, delvis.

Kjøpte nytt nå, skal gi beskjed om det funker etter dette.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...