4hjul Skrevet November 18, 2023 Share Skrevet November 18, 2023 Hei! Har kjøpt en BMW 520D 2007 hvor registerkjede har hoppet. 2 spørsmål: Er det andre motorer som passer til min bil? Har dere forslag til hva jeg skal gjøre? Bilen har 3 problemer: Toppen må skiftes. Dype striper i 1 sylinderveggen. Mye slarke i turbo. Tenker da å kjøpe en brukt eller innmat fra internett Motoren står nå i bilen med toppen av. Har kjøpt registerkjede sett. Lurer på hva jeg skal gjøre. Her er noen valg jeg har kommet på Kjøpe topp med kompis for 2000kr, kjøpe brukt motor og sette på det nye registerkjede settet eller Få et verksted til å horne/båre opp den ene sylinderveggen(ca 3000kr), Kjøpe et stempel som er litt tykkere fra Ebay og kjøpe den toppen med kompisen(2000kr) Hva skal jeg gjøre? Holder til i Ålesund. Om noen har motor eller turbo liggende er det av interesse Telefon: 46778804 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 18, 2023 Share Skrevet November 18, 2023 Jeg hadde tatt en brukt motor og byttet kjedesett før den settes inn. Blir fort noe annet som dukker opp på en motor som har hatt skader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4hjul Skrevet November 18, 2023 Forfatter Share Skrevet November 18, 2023 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4hjul Skrevet November 19, 2023 Forfatter Share Skrevet November 19, 2023 @E.C.Fant en som selger Motor og turbo. Samme motorkode, men fra en 118D 2007 143hp fra fabrikk med 160km. Min motor har 177hp fra fabrikk. Hvordan kan jeg finne ut om motoren vil passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 19, 2023 Share Skrevet November 19, 2023 Du kan bruke RealOEM.com og sammenligne delenummer fra ulike bilmodeller. Jeg er dog ganske sikker på at x16d og x18d av denne årgangen er "likt", mens x20 d har større dyser og turbo, så den du fant er ikke aktuell, i alle fall "bolt on", men det er mulig å sjekke via delekatalogen om f.eks blokk og topp er like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4hjul Skrevet November 19, 2023 Forfatter Share Skrevet November 19, 2023 @E.C.Tror du blokken og toppen passer? Da kan jeg ta alt annet fra den gammle motoren over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 19, 2023 Share Skrevet November 19, 2023 Det må du sjekke via RealOEM. Sjekk delenummer på din først, så kan du klikke på nummeret og se hvilke andre biler den passer/leveres i. https://www.realoem.com/bmw/enUS/select Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå