Gå til innhold

225xe F45 passasjerdør høyre foran vil ikke åpne

Dieselbil
 Share

Anbefalte innlegg

Ser at låseknappen går opp og ned når fjernkontrollen brukes, men får ikke åpnet døren utenfra eller innenfra. Håndtakene får ikke tak i noe...
Var hos Bilia, som mener at dørtrekket inne må åpnes, og låskassa må knuses, og så bytte låskasse. Fikk tilbud på kr. 8600.-. Det synes jeg er brutalt.

De sjekket ikke om det kunne være en annen årsak, f.eks. dårlig kontakt i en kobling, sikring...?
Har noen hatt samme problem, og hva ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, håndtak / lås er mekanisk koblet med noe som heter ‘Bowden’-Cable.  Låsekasse i segselv har ikke nøkkel sylinder siden den sitter i håndtaket, så man kan egentlig fint ta låskasse fra opphugger. Jeg tenker at det er ikke noe elektronisk beskyttelse i låsekasse men det vet jeg ikke 100% sikker.

problemet dør ikke apnes da kan man ikke ta av dørtrekk på vanlig måte heller så den må skjæres opp og bli erstattet, heldigvis kan man ta dørtrekk fra opphugger og: https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=062102&dk=1601

For 2’ serie ligger det er også god del delebiler på denne nettsiden så kan hende det er end billigere trekk ute og forskjellig farger.

ny dørtrekk er sinnsykt dyrt o

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK takk. Ser det ligger Youtube videoer med instruksjon om hvordan dørtrekket lett fjernes med lukket dør, det er like helt, og det tar ikke mange minutter.
Skal komme med oppdatering etter at det er fikset av Bilia.

Endret av Dieselbil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Dieselbil changed the title to 225xe F45 passasjerdør høyre foran vil ikke åpne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...