Gå til innhold

[Hjelp] Finnes det noen verksteder som har kompetanse på å reparere /bytte ledningsnett


zzz123
 Share

Anbefalte innlegg

 Koed har flere "ledningsnett delstykke foran". Det er flere som det står passer 318is m44, men med forskjellige delenummer.

Prøvde å søke på delenummerene på realoem, men det stod ikke noe mer info om hvert nummer der, hva som er forskjellen.  ???

Endret av zzz123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/25/2023 at 11:42 AM, Rune-K said:

Vi sendte en del ruter med posten når jeg jobbet som høgger, var sjelden noe problem det.

Ellers ville jeg som sagt lett etter en delebil, det blir så mye dyrere og lete enkeltdeler når du skal ha så mye. Men du må nok belage deg på og gjøre mye av jobben selv. Tviler på at du finner et verksted som vil gjøre denne jobben for deg.

Mener du bytte ledningsnett + alt som jeg nevnte var stjålet, eller mener du at selv kun bytte ett ledningsnett er noe ingen verksteder vil påta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel for meg følgende løsninger;

1. kjøp en delebil og flytt over det du trenger. Selg resten så kan det hende du går nær 0 utenom arbeidstid (som du legger ned selv)

2. kjøp deler hist og pist for å bytte selv. Kan bli dyrt og du får ikke sjekket om ting fungerer før du monterer. 

3. kjøp deler hist og pist, når du har alle delene betaler du ett verksted timepris for å bytte. Du veit ikke om deler er i orden og eventuelle forsinkelser/feil belastes deg.

Så kommer det an på den generelle tilstanden på bilen din om det i hele tatt er verdt det. Kjøper du en delebil og det mangler en ledning eller to i nettet så er nok kontaktene de samme så du får pinnet en ny kabel inn på kontakten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, PIIIPower said:

Ser vel for meg følgende løsninger;

1. kjøp en delebil og flytt over det du trenger. Selg resten så kan det hende du går nær 0 utenom arbeidstid (som du legger ned selv)

2. kjøp deler hist og pist for å bytte selv. Kan bli dyrt og du får ikke sjekket om ting fungerer før du monterer. 

3. kjøp deler hist og pist, når du har alle delene betaler du ett verksted timepris for å bytte. Du veit ikke om deler er i orden og eventuelle forsinkelser/feil belastes deg.

Så kommer det an på den generelle tilstanden på bilen din om det i hele tatt er verdt det. Kjøper du en delebil og det mangler en ledning eller to i nettet så er nok kontaktene de samme så du får pinnet en ny kabel inn på kontakten. 

 

Det er først og fremst å legge opp "ledningsnett delstykke foran" (i dashbordet og til frontlyktene) som er problemet her og som jeg eventuelt trenger verksted til. Alt annet kan jeg bytte selv tenker jeg. Mulig jeg kan klare å bytte motorledningsnett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • zzz123 changed the title to [Hjelp] Finnes det noen verksted som har kompetanse på å reparere /bytte ledningsnett
  • zzz123 changed the title to [Hjelp] Finnes det noen verksteder som har kompetanse på å reparere /bytte ledningsnett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...