Gå til innhold

[Hjelp] Finnes det noen verksteder som har kompetanse på å reparere /bytte ledningsnett


zzz123
 Share

Anbefalte innlegg

  • zzz123 changed the title to [Hjelp] Finnes det noen verksted som har kompetanse på å reparere ledningsnett inne i bilen osv.

Helt enig med han over, umulig å si uten å vite omfanget. Reparasjon av ledningsnett til bakluke på en del biler starter fort på 15 000 kr, så det kommer an på hvor mye som er ødelagt hos deg. Kan fort være alt fra 5 000 - 50 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle ledningene er vel ikke ødelagt hele veien?

Det høres ut som en sak hvor man bare reparerer ledningene, evt til nærmeste kontakt i ene enden, eller skjøter inn stykker.

Såfremt det ikke har vært brann eller vannskade. Da blir det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2023 den 16.57, Reef89 skrev:

Det kan du se på ETK. (delekatalogen)

Ja har sett på den

 

På 24.12.2023 den 17.17, Otis skrev:

Men alle ledningene er vel ikke ødelagt hele veien?

Det høres ut som en sak hvor man bare reparerer ledningene, evt til nærmeste kontakt i ene enden, eller skjøter inn stykker.

Såfremt det ikke har vært brann eller vannskade. Da blir det verre.

Håper på det, ihvertfall på det bakre nettet. Kan noen anbafale noen som kan dette?

 

På 24.12.2023 den 18.20, mr.pingu skrev:

Hva er akkurat stjalet og hva er ødelagt? kan tenke meg noen har tatt lykter, skjerm eller sånne ting. Men når det er for eksempel lykter kan man settepå nye kontakter / stikk. 

Begge frontlyktene+blinklys.

Innvendig så er det, klimaanlegget både panelet og selve annlegget, radio, lufteventilene på hver side av rattet. hanskerommet er helt demontert og luken borte. Girkulen (M tech), begge bryterne til vinduene, knappen til varselblink, kledning/panel under rattet, den ene hendelen bak rattet (husker ikke hvilken det var), kledning på siden av midtkonsollen, selve midtkonsollen (var typen med kasettspiller), bakspeilet, kupelysene, høytaler på venstre dør. I tillegg så hadde de røsket av/ødelagt panseråpneren. Brøt seg inn gjennom venstre siderute.

I motorrommet så mangler Batteriet, Coilen (tenningskablene kuttet), radiatoren, kjøleviften, hele luftintaket (luftfilterhus, MAF, innsugslange) og spylervæsketanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/24/2023 at 8:26 PM, E.C. said:

Høres ut som at du er i markedet for en ihjelrusta delebil.

hadde vært fint det. Fant en brukt coil med tenningskabler til 800 fra et bilopphuggeri. Ellers så har GS brukt alternativ for flere av delene jeg trenger.

Endret av zzz123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som delebil ja. Hvis det er ødelagt såpass mye er det nok enklest å bytte komplett ledningsnett og da er det delebil som gjelder. Kan skille på årsmodell og type. For og bytte det innvendige i bilen må stort sett hele interiøret ut og da snakker vi fort en dags jobb, minimum. Motorrom må du nok regne med det samme, en dag der også. Så må du nok regne like mange timer på og demontere det fra delebilen. Vi snakker fort om en ukes jobb og det vil jo aldri lønne seg med mindre det er en helt spesiell E36. Nesten rart at noen har brydd seg om og stjele slikt noe fra en E36 når det er en såpass gammel bil.

Jeg er usikker men dekker forsikringen dette når du har delkasko? Går det under tyveri? I tilfelle så får du nok bare verdien på bilen, kan ikke tenke meg at forsikringsselskapet vil reparere dette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet i motorrom på en e36 = i beste fall en 318is. Trolig ikke i nærheten av verdi der en forsikringsjobb hadde lønnet seg uansett. Se litt på blocket i Sverige for delebiler, dukker opp litt der som det ikke er så gale priser på. I Norge er vel e36 så godt som utryddet, nesten bare banebiler og finværsbiler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/25/2023 at 12:15 AM, E.C. said:

Batteriet i motorrom på en e36 = i beste fall en 318is. Trolig ikke i nærheten av verdi der en forsikringsjobb hadde lønnet seg uansett. Se litt på blocket i Sverige for delebiler, dukker opp litt der som det ikke er så gale priser på. I Norge er vel e36 så godt som utryddet, nesten bare banebiler og finværsbiler igjen.

Takk for tipset.

Endret av zzz123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, zzz123 skrev:

Fant brukt siderute fra Koed. levering med posten/bring. Har aldri kjøpt vinduer på nettet før. Kan jeg stole på at den kommer trygt fram? 😄

Vi sendte en del ruter med posten når jeg jobbet som høgger, var sjelden noe problem det.

Ellers ville jeg som sagt lett etter en delebil, det blir så mye dyrere og lete enkeltdeler når du skal ha så mye. Men du må nok belage deg på og gjøre mye av jobben selv. Tviler på at du finner et verksted som vil gjøre denne jobben for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • zzz123 changed the title to [Hjelp] Finnes det noen verksteder som har kompetanse på å reparere /bytte ledningsnett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...