Gå til innhold

Svakheter på B38


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

F45 225xe har en B38 3syl 1,5liter turbo-bensin. Den er vist ganske lik B48, men bare en syl mindre.
En svakhet med alle disse motorer med GDI (Gaz Direct Injection) er kabon i innsuget ved ventilene. Et problem som har eksistert siden N54.

Men er det noen enkel måte å sjekke hvor mye karbon som er bygget opp uten å ta av innsuget? Jeg mistenker ikke at jeg har noe problem med min som har gått knapt 100tusen km. Bensinmotoren er jo gått mye mindre pga el-kjøring, men jeg tenker langsiktig.

Er det ellers noen svakheter med B38? B48 sies å være relativ solid. B48 tunes opp til over 500hk, som er mye for en 4syl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har opplevd på samme motor er defekt reimhjul på veivaksel, defekt tankutluftingsventil, oljelekkasje fra oljefilterhus og forbruk av kjølevæske.

Ganske standard feil egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...