Gå til innhold

Feilkode FTM/ABS/DSC E87 116i


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt problemer med varsellampe som viser feil på ABS/DSC og FTM. Den siste koden jeg leste av var 005DC3. Har spacet ut sensoren en gang med en liten skive, feilen var da borte i ca. 4000km, før den kom tilbake nå. Har hatt flere koder relatert til DSC, som har kommet og gått. Blant annet S0085 og 002F4F. Dette er min første bil og prøver å lære meg å fikse litt selv, men klarer ikke å finne ut av dette.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Space ut sensoren er jo ikke en permanent fiks. Den ABS-ringen med rust under seg vil fortsette å ruste og bli enda verre. "Billig-fiks" er å kjøpe ABS-ringer på nett, demontere stikkaksling, rengjøre alt, skrape vekk rust under den gamle ABS-ringen, få på den nye ringen og montere alt sammen igjen. Dette problemet er strengt tatt dekket veldig godt både på diverse forum og på youtube. Det er helt likt på E9x og E8x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, E.C. skrev:

Space ut sensoren er jo ikke en permanent fiks. Den ABS-ringen med rust under seg vil fortsette å ruste og bli enda verre. "Billig-fiks" er å kjøpe ABS-ringer på nett, demontere stikkaksling, rengjøre alt, skrape vekk rust under den gamle ABS-ringen, få på den nye ringen og montere alt sammen igjen. Dette problemet er strengt tatt dekket veldig godt både på diverse forum og på youtube. Det er helt likt på E9x og E8x.

Hvis jeg også bytter sensor i samme slengen, spiller det noen rolle om jeg kjøper original fra bmw, eller vil en sensor fra bosch funke like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...