Gå til innhold

Bmw 320i b48 2017


e60tin
 Share

Anbefalte innlegg

Generelt solide motorer, vertfall innvendig. Utvendig er det mye plast og litt diverse rør som kan gå gale, spesielt når bilen begynner få litt km.

Oljefilterhuset, kjølerør til turbo, kjølevæskekobling på blokka, slange/rør fra toppen til ekspansjonstanken osv.

Siden det er 320i er det høy kompresjon kontra 330i, så ver litt obs på det angående tuning. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ville unngått det. om du absolutt vil ha tuning anbefaler eg å gå via foreksempel BM3 eller lignende å få en custom map eller kjøre en av de standard mappene som er der, tror det er tryggest. Da havner du på 250-270hk. Også bør du prøve alltid fylle 98, og unngå hard belastning under 3000 omdreininger, da det ofte er mye belastning på lavt turtall sammen med dårlig bensin som gir 'Low Speed Pre Ignition', som  fører til stempel som sier takk og farvel. 

Om du har mulighet vil eg anbefale 330i, samme motor men lavere kompresjon, disse har 252hk orginalt og det virker som 300hk kan gjøres ganske problemfritt. 

Anbefaler deg lese deg litt opp på motorene før du eventuelt begynner med tune, det er ikke umulig eller sagt at du vil få problemer, men ver obs på risikoen, spesielt på 20i motoren.

Men som sagt, det er gode motorer, bedre enn forgjengerene N20/N26 og milesvis bedre enn N43, så ville ikke vore redd for å kjøpt bil med B48.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...