Gå til innhold

"Kubjelle" lyd fra drivaksel ?


WhiteE92M3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en klunkelyd fra under bilen en liten stund nå. Fryktet det verste og tenkt at jeg må bytte/overhale girkasse eller bytte diff.
 

Men etter en god del søk på YouTube og Google har jeg funnet ut at det er veldig mange som sliter med samme lyden som de kaller cowbell sound.
 

Har noen andre med M3/M biler hatt samme lyden og funnet ut hva det er? Er ung og dum med alt for dyr bil så jo mindre feilsøking og bytting av ubrukelige ting, jo bedre. Setter stor pris på svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, WhiteE92M3 said:

Hei, har hatt en klunkelyd fra under bilen en liten stund nå. Fryktet det verste og tenkt at jeg må bytte/overhale girkasse eller bytte diff.
 

Men etter en god del søk på YouTube og Google har jeg funnet ut at det er veldig mange som sliter med samme lyden som de kaller cowbell sound.
 

Har noen andre med M3/M biler hatt samme lyden og funnet ut hva det er? Er ung og dum med alt for dyr bil så jo mindre feilsøking og bytting av ubrukelige ting, jo bedre. Setter stor pris på svar. 

Det kan være forskjellig ting så må nesten feilsøke for å unngå bytte unødvendig ting.

Når oppstår lyden? er det på alle hastigheter? Klare du å høre hvor lyden kommer fra sånn circa, er det bakfra eller foran? 
 

Du har kanskje allerede sett den videoen men de forklare her veldig tydelig en mulig årsak. Men det trenger ikke å være nødvendigvis akkurat det sammen problem hos deg så det må du prøve av finne ut av før du setter i gang av bytte ting. 


Om du har tilgang til jekk og støttebukker kan du løfte opp bilen og fjerne samme deksler og se om du kan finne ut av noe mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt med litt klunk i en M diff, det er sånn de blir etter litt bruk. Nøyaktig hva som lager lyd er jeg litt usikker på, men har kjørt mange kilometer med samme lyd med en e39 m5 diff uten den har endra seg noe. Så med mindre du vil sende diff på overhaling for en ellers normal lyd, så ville jeg bare latt det være. iallefall til man evt får problemer med låsing, eller vibrasjoner osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...