Gå til innhold

S54 kammer. Schricks eller Camcats?


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har allerede snakket med noen få her inne angående dette men nye spørsmål dukker opp underveis og tenkte å lage en tråd om det i tilfelle andre har erfaring med det.


For å gjør kostnaden vesentlig mindre på min M3 med slitt innsug kam så avtalte jeg med Netlandet om å kun bytte den som var slitt samt 12 nye vippearmer, men jeg hadde en dårlig magefølelse på at vi kom til å oppdage slitasje på eksos kammen og. Så når et annet forum medlem her inne denne uken skrudde på bilen fikk jeg han til å inspisere den andre og selvsagt var der og slitasje.  IMG_2232.jpeg.43c898d12fd9548303424d70007a5d90.jpeg

Så nå sent fredag la jeg inn bestilling på shricks 288/280 kammer fra turner motorsport. På nettsiden deres så skriver de at man kan bruke OEM armer så jeg tenkte ikke mer over det, men etter noen timer på Google i går så er beskjeden ganske klinkende klar. «Must use schricks DLC coated rockers» men så er problemet at schricks sin leverandør av armer er ute for telling og vi snakker om levering i slutten av 2024, men selv dette er bare kanskje. Samtidig er det flere i USA som har installert nye kammer på eldgamle vippearmer hvor det har gått bra, andre har vært mindre heldig men finner kun et tilfelle av dette. Andre her inne som har vært borti dette på sin M3 eller kjenner til andre som har gjort dette?IMG_0824.thumb.jpeg.77a204d65baa124f8abe60422de00db2.jpeg

 

Eventuelt har jeg mulighet å få tak i 288/280 kammer fra CatCams i både Norge og Sverige, her er vippearmer på lager slik man får beholdt garanti på delene. Er CatCams er dårligere alternativ? Jeg hører jo kun om schricks så man lurer jo på hvorfor det.

 

Ellers er alternativet nå å sette inn helt originale deler for å være sikker, men kjipt å bruke så mye penger på å ikke oppgradere bilen. Men samtidig et trygt valg som gjør at bilen kan brukes som tenkt å ha en fin sommer med mye kjøring. 
 

Jeg fikk snakket med turner motorsport i går kveld og ordren min er satt på vent, så jeg har mulighet å avbestille. Jeg spurte og de om de kunne gå god for det de skriver på nettsiden men her fikk jeg ordrett beskjed om å Google for å finne svaret:P

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...