Sport Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 Neste uke er tiden inne for å skifte til sommerdekk. Når du skifter dekk bør du ta en sjekk på bremse klossene. Slitekontaktene sitter på topp på den innerste bremse klossen bak bremseskiven. Anbefaler alle som har bil med bremse sliteindikator å sjekke bremse klossene når du skifter dekk. På min Bmw sitter slitekontakten på venstre forhjul og høyre bakhjul. Hvis du kjører til du begynner å slite på slitekontakten og du får rød feilmelding med feil på bremsen , må du både skifte klossene og slitekontakt kabelen. Slitekontakt kabelen koster fra 130kr eller mer. Ikke stol på verdi i Bmw check monitoren. På min bil viste bakbrems klosser skulle holde 44000km. Det varte ikke lenge før jeg fikk rød advarsel feil på bremsesystemet. Jeg har skiftet bremse klosser foran og bak inkludert skiftet 2 nye slitekontakt kabler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 (endret) Det var da voldsomt 😊 Det meste av service i iDrive er indikerende, dvs ikke absolutte verdier. F.eks Olje skiftes før enn senere, dpf byttes nok ikke. Bremser fungerer flott selv etter at varsleren er utløst, sikkert 1000-2000km ved normal kjøring. I tillegg kan jo noen ha resatt telleren uten å bytte klosser. Har man ujevn slitasje høyre/venstre på samme aksel bør man sjekke mer av systemet for å løse det. Folk flest bytter ikke dekk selv og begrenser seg til å fylle noen form for drivstoff og vindusspylervæske og stoler på at systemet melde om ting litt før det er kritisk. Dessverre er der ingen rød feilmelding for manglende blinklysolje, men der er vel kortsluttninga utenfor iDrive sin rekkevidde.. Slitasjevarsler er en forbruksvare og skal byttes sammen med klosser. Normalt sitter denne såpass fast at den ødelegges ved fjerning. Endret Mars 31 av PIIIPower Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larssoyl Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 44 minutes ago, PIIIPower said: Det var da voldsomt 😊 Det meste av service i iDrive er indikerende, dvs ikke absolutte verdier. F.eks Olje skiftes før enn senere, dpf byttes nok ikke. Bremser fungerer flott selv etter at varsleren er utløst, sikkert 1000-2000km ved normal kjøring. I tillegg kan jo noen ha resatt telleren uten å bytte klosser. Har man ujevn slitasje høyre/venstre på samme aksel bør man sjekke mer av systemet for å løse det. Folk flest bytter ikke dekk selv og begrenser seg til å fylle noen form for drivstoff og vindusspylervæske og stoler på at systemet melde om ting litt før det er kritisk. Dessverre er der ingen rød feilmelding for manglende blinklysolje, men der er vel kortsluttninga utenfor iDrive sin rekkevidde.. Slitasjevarsler er en forbruksvare og skal byttes sammen med klosser. Normalt sitter denne såpass fast at den ødelegges ved fjerning. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå