325ie46 Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 Hei, har byttet motor på min e92 325d, men får ikke start. Har luftet dieselsystemet med ISTA 5 ganger og prøvd å starte med startgass. Med startgass kan bilen starte litt, men den dør ut etter 1-2 sekunder. Tok av røret til dyse nr1 og der kommer diesel når jeg kinner, men ikke under lufting med ISTA. Får opp feilkoder 004252 - Glow plug activation cyl 5 og 0042DE - BSD Communication with glow control unit. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 På M57 lufter du vel ved å ha tenning på? Da går det ett minutt før det stopper, så kan du gjenta et par ganger. Først på N-motor du må lufte via datamaskin. Ikke ta av rør på commonrail dyser, les heller ut railtrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet April 14 Forfatter Share Skrevet April 14 57 minutter siden, E.C. skrev: På M57 lufter du vel ved å ha tenning på? Da går det ett minutt før det stopper, så kan du gjenta et par ganger. Først på N-motor du må lufte via datamaskin. Ikke ta av rør på commonrail dyser, les heller ut railtrykk. Usikker på om den luftes bare med tenning på, har ISTA uansett så jeg brukte det. Railtrykket ved kinning bikker 400 bar så det skal også være greit. Bilen står for øvrig uten panser, front og litt andre småting. Radiator, intercooler og alt i den dur er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 Koblet på kamsensor? Ser bilen rpm når du kinner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet April 14 Forfatter Share Skrevet April 14 33 minutter siden, E.C. skrev: Koblet på kamsensor? Ser bilen rpm når du kinner? Ja, både i speedometer og i ISTA. Fikk opp EWS tampering feilkode i dag som jeg fikk fjernet ved å resette CAS, den var der ikke i går, er heller ikke kommet tilbake siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 14 Share Skrevet April 14 Startsperre kan jo være noe. Beholdt du DDE og CAS fra gammel motor? Kjøpte du identisk motor som den du hadde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet April 14 Forfatter Share Skrevet April 14 Akkurat nå, E.C. skrev: Startsperre kan jo være noe. Beholdt du DDE og CAS fra gammel motor? Kjøpte du identisk motor som den du hadde? Identisk motor annet at den var fra en e60. Beholdt både DDE og CAS fra den gamle motoren. Dyser er kodet inn. Startsperre-feilkoden forsvant, kan det fortsatt være relevant? Tror den kom etter en del cranking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ie46 Skrevet April 15 Forfatter Share Skrevet April 15 Oppdatering Jeg kom på at dysene var fra e60 motoren. Etter å ha byttet de til de som var på e92 motoren originalt fyrte den med en gang. Uansett takk for hjelpen @E.C.! E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå