Gå til innhold

Bimmercode og bimmerlink


sklon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har to akutte problem jeg ønsker å løse. Jeg må bytte 12V batteri på I3'en og så har jeg satt på ny RCD dekktrykkmåler på en X3 (mottakerenheten).
Begge deler må kodes som nye komponenter. Kan dette gjøres i bimmercode eller bimmerlink? Jeg vet at batteribytte registreres på bimmerlink. Men kan RCD enheten kodes med en av disse to ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, sklon said:

Jeg har to akutte problem jeg ønsker å løse. Jeg må bytte 12V batteri på I3'en og så har jeg satt på ny RCD dekktrykkmåler på en X3 (mottakerenheten).
Begge deler må kodes som nye komponenter. Kan dette gjøres i bimmercode eller bimmerlink? Jeg vet at batteribytte registreres på bimmerlink. Men kan RCD enheten kodes med en av disse to ? 

jeg mener at om man snakker om den mottakerenheten foran passasjersiden, bak sikringsboksen da trenger det ikke å kodes. Det er nemlig en passiv enhet på I3. Det måtte kodes på E-series om jeg har forstått riktig men ikke på nyere. BMW TIS nevner ikke noe om koding om man skal bytte den.

 

Om du snakker DSC enhet som er byttet kan det ikke brukes BimmmerCode eller BimmerLink siden man må til med mer avanserte koding apper som ISTA, e-sys eller BimmerUtility.

 

om dekkene kjennes ikke igjen da må trolig TPMS sensor i hjul kodes på nytt. Det har ikke vært bort i før og vet ikke om man trenger egen utstyr til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...