325ie46 Skrevet April 17, 2024 Skrevet April 17, 2024 Hei, noen som har god peiling på BMW bluetooth osv? Min e92 har feilkoden S0195 - No communication possible with: Telephone control unit. Har googlet meg grønn og finner ikke ut hvor problemet ligger. Problemet er at Bluetooth ikke er tilgjengelig og at DAB radioen ikke får inn noen kanaler. FM radioen får inn noen kanaler.
awt Skrevet April 17, 2024 Skrevet April 17, 2024 Kan være brudd på fiberkablingen (most). Enten grunnet fysisk brudd/skade eller en defekt enhet i loopen.
325ie46 Skrevet April 17, 2024 Forfatter Skrevet April 17, 2024 2 minutter siden, awt skrev: Kan være brudd på fiberkablingen (most). Enten grunnet fysisk brudd/skade eller en defekt enhet i loopen. Ok, da er det bare å sjekke om det er lys i kabelen ved hver enkelt enhet? Om jeg finner en ende uten lys er det da enheten før den enden som er defekt eller tenker jeg da feil? Takk på forhånd
awt Skrevet April 17, 2024 Skrevet April 17, 2024 Enten er det lys i hele loopen eller ikke. En kan koble fra lyset på feks Bluetooth-enheten og koble de sammen (krever muligens en adapter) for å se om resten virker.
325ie46 Skrevet April 17, 2024 Forfatter Skrevet April 17, 2024 10 minutter siden, awt skrev: Enten er det lys i hele loopen eller ikke. En kan koble fra lyset på feks Bluetooth-enheten og koble de sammen (krever muligens en adapter) for å se om resten virker. Ok, jeg vet at det er lys i loopen. Når jeg tok av pluggen ved MULF? modulen i bagasjerommet var det ivertfall det.
awt Skrevet April 17, 2024 Skrevet April 17, 2024 Se om du klarer å sette ledningene sammen, og om DAB da vil virke (tar utgangspunkt i at DAB-modulen også går via MOST). Om alt fungerer da er det nok defekt MULF, evt. sikring til MULF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå