Gå til innhold

BMW E87 girkasse problemer


Hobbymekkern
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med en ustabil automatkasse. Hopper inn/ut av gir av og til. Har fått sjekket kassen på verksted, alt er iorden mekanisk sett. De sier det er en elektrisk feil, ingen feilkoder logget. Noen som har noen erfaringer å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart de mener det er ok mekanisk, når kassen oppfører seg sånn. Da er det vanskelig å skille på hva som egentlig skaper problemet.

Men uansett så er det jo solenoider som styrer dette. Så enten er det feil på noe elektrisk til solenoider eller så er kassen defekt og kobler ut giret pga feil turtall på inn og ut akslingene.

Det kan helt sikkert annet ting som er feil også, men jeg vet ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar👍

Verkstedet som sjekket kassa var brennsikre på at det var elektrisk feil. Dette verkstedet driver kun rep og overhaling av gearkasser. Ser at hver gang dette skjer, blinker/forsvinner gir-indikasjonen i displayet. Styringsmodulen til kassen kanskje? Er den inni kassen, eller er den montert for seg selv en annen plass?

Takk igjen for respons😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se der. Der kom det frem noe viktig. Du må passe på å ikke utelat slik informasjon.

Styringsmodulen er inni girkassen og kalles for mechatronic. Det finnes firma som fikser disse, jeg tror de er spesifikk til VIN nummer så det er nok ikke bare bare å sette på en ny.

Men det kan sikkert være andre feil en selve mechatronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he👍 Viktig info er viktig. La merke til det etter at jeg hadde skrevet innlegget.. Rart at verkstedet sa at alt var OK med kassa, hvis det er noe med styringsmodulen. Men for all del, kan være de fant ut at alt var ok det og. 
Jaja, får se etter flere synlige/kjennbare symptomer. Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...