Gå til innhold

Bmw 320d 2007 "crank no start" Trøndelag

Stanipanini
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

Lurer på om det er noen i Trøndelag som har ordentlig diagnose utstyr/peiling som kunne ha sett på bilen min. Bor i Sparbu. Betaler gjerne, står i garasjen å får ikke enkelt flytta på den. Bilen har stått i mange år, byttet alt av vesker, turbo, lavtrykspumpe, diesel filter. Diagnose utstyr fra Jula(bmw) utgave gir mye feilkoder på ikke kommunikasjon med ecu. Lavtrykspumpe går konstant om man slår på tenning. Sett video på youtube av lignende feil. Hvor ecu var irret men finner ingen skader på den. Ecu må få strøm da det summer i motor med ecu tilkoblet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd jeg ikke visste om dette i helga, var i Steinkjer en tur.

Nå om dagene har jeg det travelt, å rekker nok ikke noe før ferien, om ikke bilen er nærmere. 

Men vil du ha hjelp her ting å tang? Forsøke å finne ut av noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Otis said:

Det var synd jeg ikke visste om dette i helga, var i Steinkjer en tur.

Nå om dagene har jeg det travelt, å rekker nok ikke noe før ferien, om ikke bilen er nærmere. 

Men vil du ha hjelp her ting å tang? Forsøke å finne ut av noe?

Det har satt stopp i mine kunnskaper, så nå står det helt stille. Du har kommentert et innlegg av meg tidligere.  Kan nåes på 99354433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så det som er gjort nå er å ha sjekket om det er strøm frem, er vistnok dårlige pluss poler ved siden av batteri. De er demontert renset og koblet på igjen. Det kommer diesel i retur slange fra dyser. Lavtrykkspumpen gir seg derimot aldri. Har byttet batteri på bilen, men klarer ikke helt å se for meg at det skal være problemet. Batteri er forøvrig fult lader. Glødeplugger gløder. Har sjekket releer fram og i hanskerom. Sikring til lavtrykkspumpenvar gåen men ble byttet samtidig med pumpe.  Bilen får ikke kommunikasjon med ecu, drivstoff modul if diag. Verktøy (jula,bmw) har forsøkt å tømt små mengder diesel i motor, og da lugger den til i 2 sec.  Om jeg kobler fra ecu stopper det en del summe lyder fra motor, så jeg vil tro ecu har strøm. Så noe om synkronisering mellom cam og ecu. På youtube, men der var det mer avansert utstyr. Diagnoseverktøy er har funksjoner for å navigere inn (min modell ecu) men får ikke kommunikasjon. Må alt av kabler som luft spjeld ol kobles til for at alt skal fungere? Har ikke koblet på dpf, luft manifold feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, bronstad_98 said:

Jeg har diagnose-Pc pg god peiling på feilsøking, holder til litt utenfor Steinkjer

Da er jeg svært interessert i og komme i kontakt med deg 😆 99354433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...