Gå til innhold

Montere krok


Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet for å sjekke om det er lagt opp strøm til montering av hengerfeste? Er hvertfall oppgitt i vognkort hva den kan dra om den har krok. Er en F31 320ix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 8SL - trailer preparation på utstyrsliste da er det lagt opp til det ellers må du trekke lit flere ledninger.

Du kan evt sjekke utstyrsliste ved VIN / chassisnr på mdecoder.com eller bimmer.work


Min X1 hadde det også i vognkort men det var ikke lagd opp, så måtte trekke en del ledninger. Men med retrofit-kittet var de egentlig ganske greit. Kjøpte kroken og styreenhet fra hugger’n resten av ledningsnettet fra BMW.

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg det rett fra hode og skal muligens være litt annerledes på F31 enn F48 men jeg måtte trekke ledning fra BDC som er fremme ved foten ved passasjersiden og fra sikringsboksen som er fremme. Men regner med at på F31 de tar bakre sikringsboks siden batteri ligger bak og F31 har FEM + REM(front + rear Electronic Module) istedenfor BDC (Som er sammenslåing av FEM og REM). Så muligens er det ikke så ille. Kan sjekke EL-skjema litt senere.

 

edit: fant instrukser for F31 pre-LCI så gir litt av en ide hva man kan forvente

F31 trailer hitch install.pdf

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...