Terje87 Skrevet August 20 Share Skrevet August 20 Hei! Jeg har nylig solgt min 2018 Audi A4 og tenker nå å kjøpe meg en BMW 530d. Ble veldig overrasket hvor bra den var, så fikk tankene vekk fra et potensiell Audi A6 3.0 kjøp. Men nå har jeg null erfaring og kunnskap rundt BMW. Har sett på forskjellige modeller som 2018 og 2019. Er det noe stor forskjell på disse modellene eller er de helt like? Og er det noen kjente problemer eller feil som muligens kan oppstå etter en viss km stand som er greit å være klar over? De bilene jeg har sett på er alt fra 60.000km til 130.000km. Andre tips tas gjerne imot slik jeg får kjøpt en bra bil! Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 20 Share Skrevet August 20 Vi snakker altså her om G30/31 generasjonen av 5-serie og den fikk ikke facelift før på 2021 modellen. Så det er så si ikke forskjell på en 2018 og en 2019 modell. Dette er veldig bra biler, svært få feil har vist seg og drivlinjen er meget solid og driftssikker. Denne bilen har en dieselmotor som heter B57 og det er en utrolig flott maskin, milevis foran Audi sin 3,0 TDI motor. Sekssylindrede dieselmotorer er BMW sin absolutte paradegren og her er de mer eller mindre enestående. Jeg eide selv en 2018 540d i fem år som jeg kjørte på 90 000 km. Jeg kjører en del sydover i Europa så driftsikkerhet er viktig for meg. Denne bilen tjente meg helt feilfritt i disse årene, ikke noe som helst ga meg problemer. Driftsikker som en eldre Toyota! Så fornøyd var jeg at jeg ville bytte til 540d igjen, men da facelift versjonen. Dessverre så har de blitt så fordømt dyre at det ikke kunne forsvares sammenliknet med mye annet på markedet nå. Men ja, bare å handle 530d. Jeg tror vel jeg kan garantere deg at du blir fornøyd 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå