Terje87 Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 Hei! Skal til å kjøpe meg en 2018 530d som er kjørt rundt 115.000km. Tok NAF test på bilen før kjøp og er nå i en beslutningsfase om det er et klokt kjøp eller ikke. Har ikke mye kunnskap eller erfaring rundt BMW, så kommer her for å få noen tips og råd Er det noe jeg må være obs på rundt et kjøp av 530d? Girkasse? støtdempere eller noe? Hørt fra bekjente at jeg burde passe meg litt for kjøp av BMW siden girkassene pga noe olje greier. Her er uansett feilkodene som jeg er usikker på: Tilstand 12 volt batteri - Ikke målt grunnet manglede tilgjengelighet DTC 482963 - VDP Elektronisk regulert støtdempere DTC 021924 - VTG Fordelergearkassestyreenhed DTC 30C400 - DDE Motorstyreenhed DTC 32CE00 - DDE Motorstyreenhed Dekk: Mønsterdybde VF 7,00 mm Mønsterdybde HF 7,00 mm Mønsterdybde VB 6,00 mm Mønsterdybde HB 5,00 mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 28 Share Skrevet August 28 Spørsmålet er om dette er aktive koder eller ikke. Dette er enheter som fint kan lagre en feilkode om de kobles fra ifm vedlikehold. Fordelerkasse er følsom for ulike dekk foran/bak. Bilen bør kjøres på like dimensjoner eller stjernemerkede dekk. Ellers skal det ikke være noen issues. Kassen er solid, motoren er solid, og de elektroniske demperne pleier å holde lenge. En 530d fra 2018 er generelt en solid og driftssikker bil. Skal bekjente gi deg råd så må de som minimum være spesifikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå