Noffer Skrevet September 8 Share Skrevet September 8 Hei! Ny på forumet og ny med "eldre" BMW. Kjøpte en e46 M3 cab i sommer etter å ha drømt om M3 siden jeg så en e36 M3 i syden som liten. Bilen står til forventningene! Kunnskapen om bilen må imidlertid økes. Har dukket opp endel spørsmål allerede, så har vurdert å starte en egen tråd om bilen og hva som gjøres. Det får eventuelt bli senere, fredag fikk jeg et akutt problem. På vei til jobb begynte det å ryke hvit røyk fra midtkonsollen. Fikk bilen hjem etterhvert, og demonterte midtkonsollen. Der fant jeg en ledning som så ut til å være problemet. Kommer fra foran girspaken (og går tydeligvis tilbake samme vei). Tapet sammen og tydelig smeltet og irret. Jeg fikk fjernet tapen rundt enden og separert endene. Da startet bilen fint, men døde med en gang. Så tvinnet jeg sammen endene, da starter og går bilen som før. Spørsmålet er da: Hva slags ledning er dette? Er det bare å skjøte sammen ordentlig og så er alt på stell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet September 8 Share Skrevet September 8 Uten å sett så alt for nærme på ledningsnettet på bilen, ser dette egentlig mest ut som ett dårlig forsøk på å splice to stk kabler sammen ved hjelp av kun tape. Dårlig kontakt som har skapt gnister, og deretter satt fyr på tapen. Begge kablene ser ut som både å være samme tykkelse og farge, så tror ikke skal være noen fare å lodde de sammen med en krympeslange over, men ville nok dobbeltsjekket først 😃 Kan se hva jeg finner på TIS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet September 8 Share Skrevet September 8 Har du manuell gir, min oppfatning når du skrev foran gearspake det er mange som trekker strøm kabel til gearspake for å ha lys i tallene oppå Gear spaken. at bilen starter men stopper igjen nå, høres it som en startsperre da kan motor gå i to sek også stoppe igjen. finn ut hvor det er hentet strøm fra kan være de som koblet opp dette har brukt strøm fra tenningskontakt eller andre lignende strøm kilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noffer Skrevet September 8 Forfatter Share Skrevet September 8 @HakonLimseth Helt enig i det du skriver der. Skjønner bare ikke hvilken ledning det er som kommer frem og går tilbake samme vei, har blitt brutt for så å teipes(!!)sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noffer Skrevet September 8 Forfatter Share Skrevet September 8 12 minutter siden, Andre_86 skrev: Har du manuell gir, min oppfatning når du skrev foran gearspake det er mange som trekker strøm kabel til gearspake for å ha lys i tallene oppå Gear spaken. at bilen starter men stopper igjen nå, høres it som en startsperre da kan motor gå i to sek også stoppe igjen. finn ut hvor det er hentet strøm fra kan være de som koblet opp dette har brukt strøm fra tenningskontakt eller andre lignende strøm kilder Kan godt stemme med slik du beskriver det, at det er startsperre ja. Går fint et par sekunder og stopper. Skal se om jeg får fulgt ledningen videre innover en av dagene. ang lys gearkule, så er det visst gjort et forsøk på det, men ser ut som det er hentet strøm et annet sted. Men mistenker samme "mekanikeren" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noffer Skrevet September 8 Forfatter Share Skrevet September 8 (endret) Fant også denne "boksen" under teppet under midtkonsoll, rett bak gearstanga. Noen som vet hva det for noe? Synes det er rart at det ligger en boks som det står "må ikke tildekkes" på, så godt tildekt😅 Endret September 8 av Noffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet September 8 Share Skrevet September 8 Var det jeg tenkte ja, følg ledningen til konlkngspunktet og demonter tilkoblingen Noffer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noffer Skrevet September 8 Forfatter Share Skrevet September 8 (endret) Takk for tips, skal jeg gjøre. Men det forklarer ikke hvilken ledning(og hvorfor den er brutt) som er tapet Endret September 8 av Noffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet September 8 Share Skrevet September 8 Bmw har slike moduler overalt på bilen, ikke heng deg så mye opp i denne modulen, løsne ned deksel under ratt stammen å da tenker jeg du finner igjen de kablene, sikkert koblet inn med to blåe steømtyver, muligens rød 🙂🤠 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå