Gå til innhold

Nesten ubrukte dekk fra 2011

Mekkenoob
 Share

Anbefalte innlegg

Skal vel kanskje ikke akkurat selges, men tror det passet best på dette forumet likevel.

Jeg skulle kjøpe nye vinterdekk nå, og hentet frem noen hjul fra boden. Der var det sommerdekk produsert i 2011, tilsynelatende knapt nok brukt i det hele tatt, er fullt mønster som om dekkene skulle vært splitter nye.

Da jeg leverte hjulene inn på Dekkmann i dag, så forventet jeg at de skulle kaste dekkene for meg. Men til min store overraskelse så lå de i bilen da jeg fikk den tilbake. Det overrasker meg ekstra mye fordi den samme sjappa kastet både felger(!!) og dekk sist jeg var inne for å kjøpe nye hjul, men når jeg nå ba om bare dekk, så får jeg de gamle dekkene i retur?!? 😂 Er vel kanskje fordi mønsteret ser så nytt ut, antar jeg. 

Spørsmålet mitt er vel, hva i alle dager skal jeg gjøre med de dekkene her? Jeg har både sommerdekk og vinterdekk splitter nye av i år, så jeg har ingen behov for dekk fra 2011, uansett hvor bra mønster de måtte ha. Gummien begynner vel antakelig å bli i eldste laget også, selv om jeg personlig ikke klarer å kjenne noe galt med gummien sånn på stående fot hvertfall. Er jo ikke noe vits å la de ta opp plass i boden heller. Skal jeg bare ta dem med på dynga og kaste dem? Dra tilbake til dekksjappa og be dem kaste dem for meg? Eller er det faktisk noen andre folk som er interesserte i over 10 år gamle dekk, som vil overta (eller gud forby, betale noe) for dem? Dimensjonen er 225/55R-16.

På forhånd takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...