AuroraDriver Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 (endret) Bilen som ble oppdatert: 2021 modell IX3 med iDrive 7 Forutsetninger: BMW ID hos bmw.no, som er lagt til på bilen OBS: Kan trenge minnepinne på 64GB om kartet på bilen er gammelt (tar lang tid via nett), oppdateringen er på rundt 32 GB, som er akkurat for stort for en 32GB minnepinne. Minnepinnen jeg brukte (Dacota Platinum 2-i-1 USB-minne 64 GB): https://www.power.no/data-og-tilbehoer/harddisk-og-lagring/minnepenn/dacota-platinum-2-i-1-usb-minne-64-gb/p-1934908/ Bakgrunn: Jeg sleit veldig med å få kartoppdateringen til å fungere i bilen, så ringte jeg supporten til BMW for å finne ut hvordan det funker. Regner med at dette kommer jeg enten til å glemme, eller at det kommer nye BMW eiere med samme problemstilling. MERK! Kartoppdatering som produkt, er ikke det samme som tjeneste. Tjenesten er på selve bilen i det BMW kaller for "Garasjen" på deres nettside. Jeg opplevde selv at det er litt frem og tilbake på hvor ting ligger på nettsidene til BMW, og kanskje ikke manualen alltid er like tydelig. Så er her er prosedyren: Hvis du har kjøpt kartoppdatering fra BMW: gå inn på profilen din hos bmw.no velg / trykk på biloversikt, deretter bilen (hvis du har en bil er den valgt automatisk). i oversikten du får nå, skal du velge "Kartoppdatering". Hvis du har kjøpt en bil med kart satt for en annen region, kan du oppdatere hjemregionen her. Hvis kartet på bilen er gammelt, i mitt tilfelle, er det fra 2020, kan det være fordel med å bruke USB minnepinne. Minnepinnen må være minimum 64 GB Formatteres til exFAT Helt nederst på siden, skal det stå Velg til manuell kartoppdatering, dette vil gi deg et valg mellom å laste ned en app for Windows eller Mac. Appen når den starter, vil kreve pålogging. Når oppdateringen starter nedlastningen; Når nedlastningen er ferdig, får du denne beskjeden: Oppdatering av kart via minnepinne i bilen. Valgte å bruke USB porten i armlenet. Bilen detekterte minnepinnen og satt igang opplastningen. Tok 20-25 minutter. Endret Oktober 16 av AuroraDriver Lagt inn flere bilder for selve oppdateringen i bilen. Fikset typo og lagt inn lenke til minnepinne. mr.pingu, uglefossen, mslello og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå