E92-325d Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Hei! Har et problem der når jeg bremser så går pedalen helt i bånn, og kun nesten kun bremsekraft framme, svært lite bak, bremsene har blitt luftet opp til 4 ganger, når bremsene blir luftet, så funker alt som det skal i alt ifra 5 min til et par timer, så tilbake til seig pedal osv, men finner ingen tegn til lekkasje, skiver og klosser bak er flett nye, men feilkodene sier lekkasje eller luft, men skjønner isje hvor, har leitet og leitet, kan d være abs pumpen som e gåen? Men da sku d vel komt opp det på feilkode lesing, har ikke kun lest av med carly, men også skikkelig kode apperet på bil verksted, noen som har vært borti lignende, og evnt funnet ut hva som er grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Luftet med trykklufter? Luftet vha. lufteprosedyre for DSC-modul? Noen spennende reparasjon på bremserør bak, slik at det muligens er noe punkt som ligger høyt og der lufta kan bli sittende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 19 minutter siden, E.C. skrev: Luftet med trykklufter? Luftet vha. lufteprosedyre for DSC-modul? Noen spennende reparasjon på bremserør bak, slik at det muligens er noe punkt som ligger høyt og der lufta kan bli sittende? Har blitt luftet med trykklufter og luftet flere ganger gjennom lufteprosedyre for modulen, ikke noe synlig reparasjon på bremserørene heller, sitter litt fast, syns d e rart, at alt funker som d ska i noen minutter så hvis eg bremser litt hardere enn vanlig kommer feilkodenenopp igjen, og pedalen går i bånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Kan kanskje være feil på selve modulen? Hvis du kobler fra rørene som går fra modulen og til bakbremsene og plugger igjen disse så bør du ha like god pedal dagen etter om feilen ligger i bremserør/kaliper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 46 minutter siden, E.C. skrev: Kan kanskje være feil på selve modulen? Hvis du kobler fra rørene som går fra modulen og til bakbremsene og plugger igjen disse så bør du ha like god pedal dagen etter om feilen ligger i bremserør/kaliper. Er det noe indikasjon på hvilke rør på modulen som er til bakbremsene, og e d bare å koble de fra og koble de på igjen, eller mener du å kobler fra rørene og plugge de igjen med noe, så kan trykket komme tilbake? Om det er feil rørene, for problemet er på samme side så rart om kaliprene ryker samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Jeg tenkte at hvis feilen ligger i rørene eller kalipere bak så bør den gå bort om du kobler fra rørene ved modul og plugger igjen på modulsiden. Trenger ikke (bør ikke) kjøre med det heller. Når jeg tenker meg om så må du nesten ha noe luftemulighet ved en slik frakobling, så blir fort litt styr, men det kunne være en måte å teste det ut på. Merking er som følger: V = Foran H = Bak L = Venstre R = Høyre De er som regel merket med VR, VL, HL, HR på blokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E92-325d Skrevet Oktober 24 Forfatter Share Skrevet Oktober 24 3 minutter siden, E.C. skrev: Jeg tenkte at hvis feilen ligger i rørene eller kalipere bak så bør den gå bort om du kobler fra rørene ved modul og plugger igjen på modulsiden. Trenger ikke (bør ikke) kjøre med det heller. Når jeg tenker meg om så må du nesten ha noe luftemulighet ved en slik frakobling, så blir fort litt styr, men det kunne være en måte å teste det ut på. Merking er som følger: V = Foran H = Bak L = Venstre R = Høyre De er som regel merket med VR, VL, HL, HR på blokka. Oki tror eg skjlnte hva du mente takk for hjelpen ska prøve meg fram😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå