BMW_BOY Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Noen i Gjøvik området som kan hjelpe meg programere inn nytt dpf filter etter bytte til nytt. Bilen har forsatt drivetrain back pressure high code. Motor går forøvrig som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 Hvis du har en tett DPF og hoy back pressor, da gaar det an a rense DPF med en DPF partikkel filter renser. Du kan kjope en flaske Wurth DPF partikkel filter renser, kjore bilen litt varm, ta av slangen fra back pressor sensoren og spraye pa DPF partikkel filter renser. Kjor en tur. Etterpaa maa du kjore diagnose tester for a sjekke sot masse nivaaet paa DPF, sjekke Back pressor nivaaet. Paa en frisk DPF skal sot masse nivaaet ligge veldig lav. Back pressor sensor skal ligge under 10 ved tomgang og 50 ved 3000 Rpm. Slette alle feilkoder. Resette DPFen, da nullstiller du DPFen og faar 250000 Km levetid paa DPFen. Dette kan du gjore med BMW Ista+ eller med en god bi direksjonal scanner f.eks Autel Maxicom Mk900 BT til 5500kr. Naar du far drivetrain, kan det skyldes mye rart. 1. Sjekke og rense Map sensoren (den sitter paa toppen paa intake manifolden) 2. Sjekke om du har lekkasje paa vakuum slanger. 3. Sjekke om turbo luft lader slange til intercooler er tett. Sjekke om turbo luft lader slange fra intercooler til intake manifolden er tett. 4. Det er ofte lekkasje paa turbo luft lader slange til intercooler. Du faar daarlig trekk kraft, drivetrain meldinger. Jeg hadde drive train daarlig trekkkraft, DPF feilkode paa instrumentpanelet. Etter bytte til nye turbo luft lader slanger, rense intercooler med 2 liter bremse rense vaesker forsvant alle feilmeldinger og motoren trekker som den skal. Jeg anbefafer deg aa ikke levere bilen inn til BMW verksted de kjorer Ista+ diagnose programmet og finner ikke noe feil og fakturere deg for 2500 kr for hver diagnose. Jeg har brukt 5000kr paa BMW verksted uten at de har klart aa lose mine problemer. Jeg har kjopt Ista+ og skal gjore alt diagnose og reparere bilen selv. Du trenger en haandholdt vakuum pumpe tester, en motorvakuumtrykktester for aa sjekke om vakuum et tett. Jeg skal investere i en Launch DPF rense flaske som kan koples til luft kompressoren for aa rense DPF paa bilen jevnlig. Det koster 3500 kr, men det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Her er en enkel video av hva du kan gjøre for å ordne det selv ISTA kan du få tak i gratis på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Lørdag kl. 02:18 Share Skrevet Lørdag kl. 02:18 Hei BMW Boy, har du gjort noe med din DPF. Når du har høy back pressure tyder og i kombinasjon med at du får drive train meldinger er det uten tvil en tett DPF. Når jeg får kjøpt inn utstyr for DPF rensing, kan jg hjelpe deg med det. Jeg har klart å få orden på min BMW. Den hadde masse drive train, dårlig motor trekk kraft. Når har jeg klart å fikse DPF problemet, fikset turboladeren. Jeg har fortsatt noe små feil som j kan ikke klare å løse før jeg har kjøpt meg ny moderne bi direksjonal bil scanner med Blue tooth. Jeg vil anbefale deg å investere i en moderne bil skanner. Med den kan du løse alle dine problemer. Med blue tooth scanner kan du jobbe fritt og ta md deg skjermen inntil 10 meter fra bilen. Den har til og md et kamera som tar bilder når du jobber md dine biler. Hvis du trenger hjelp så si fra. Jeg venter bare på mitt nye innkjøp av Launch X431 CRP919X BT. Det blir julegaven til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sport Skrevet Lørdag kl. 02:46 Share Skrevet Lørdag kl. 02:46 Husk at du kan ikke kjøre regenrering av DPFen så lenge du har feilkoder og feil på utstyret. Du må løse alle problemer før du kan i bruk Ista+.. Jeg syns det er lurt å skaffe seg Ista+ og kjøpe en ny moderne bil skanner. Kalibrere nivå sensorer er lettere med Ista+. Husk du må ha windows 11 proffesjonal/Enterprise for at Ista+ skal fungere. Investereng i en ny pc moderne windows 11 proffesjonal med ny moderne rask prosessor med 4 kjerner eller mere, minimum 32 GB minne og en rask SSD disk på 2 eller 4 TB. Jeg fant ut alle krav fra BMWGroup. Riktig og vel fungerende verktøy er meget viktig for å kunne løse dagens og framtidige utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå