Gå til innhold

BMW F01. Shift paddles fungerer ikke?

Enes Yakici
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en sein 08 mod f01 som jeg har skiftet ratt i. 
Bilen hadde ikke f1 giring fra før. 
Det nye rattet har f1 giring og disse er nå kodet inn. 

skifterene fungerer ikke og jeg forstår ikke hvorfor? 🙃😄

Rattet er et facelift ratt med alle funksjoner pluss f1 giring som jeg ikke hadde fra tidligere. 

Jeg synes det er merkelig.? Se feilkode. Det jeg ikke forstår er at når jeg prøver å skifte gir så fungerer de ikke på type 30 av 32 ganger. Også vill den plutselig gire en gang. 
Alle andre funksjoner fungerer. 

Har skiftet paddlesene med en kamerat sine og fremdeles samme feil. 
Tokk opp ledningsnettet i rattet for å se etter brudd, noe jeg ikke fant selvom jeg fjernet all teip rundt ledninger. 
Diagonosen viser jo til ledningsbrudd et sted men forstår ikke hvor? Er det i selve kontakta med tanke på at det står analog port? Eller er det noe annet? 

Noen som har noe kloke svar? 

IMG_4773.jpeg

IMG_4774.jpeg

IMG_4776.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett på koblingsskjema til din bil, men bytta du slepering/szl i samme slengen? På f.eks E9x er det 2 egne pins til EGS-signal fra paddles, så om du har kjøpt riktig ratt og koda inn, men det går ikke noe signal videre fordi du mangler ledninger gjennom slepering/szl så vil du fort få feilkode for åpen krets. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Nå har ikke jeg sett på koblingsskjema til din bil, men bytta du slepering/szl i samme slengen? På f.eks E9x er det 2 egne pins til EGS-signal fra paddles, så om du har kjøpt riktig ratt og koda inn, men det går ikke noe signal videre fordi du mangler ledninger gjennom slepering/szl så vil du fort få feilkode for åpen krets. 

Hei. 
Kun skiftet rattet uten sleperingen. 
Men om det hadde manglet ledninger, hvorfor vill den gire noen ganger og andre ganger ikke? Føler om det hadde manglet så ville den kanskje ikke reagert på noen av gangene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke på delenummet om din SZL er kompatibel med paddles da.

Kan være som på E6x der man kan bruke rullehjulet fra M-ASK på CCC, men kun med en sær koding. Ellers ble det sånn at om du spant hjulet veldig veldig fort flere runder ville det hoppe over på neste linje, så det "funket", men ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...