Rwalb Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 BMW e87 116i Har nylig byttet dynamo på bilen, og får den ikke til å starte igjen. Er en svart jordledning jeg ikke klarer å finne ut av hvor kom i fra, men regner med den kanskje satt mellom blokk og dynamo siden jeg ikke har sett den før dette. Før jeg byttet dybamo forsøkte jeg å dytte bilen i gang og dette fungerte. Nå vil ikke bilen holde seg gående med mindre den blir dratt bortover av en annen bil. Starter virker også gåen. noen som har noe ide angående den jordkabelen? vedlagt bilde er ledningen som er festet til siden av karosseri på førerside/under luftinntak
Otis Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Har du sjekket jording mellom chassis og motor(feste)? Det er en meget kjent gjenganger på litt eldre biler.
Otis Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Du kan evt jorde motor ekstra fra chassis med feks startkabler. Det er visstnok også en mulighet for at cas kan gå i stykker ved for mye startforsøk, for da kan jording gå gjennom cas. Men mulig det bare gjelder for e6x chassis.
Rwalb Skrevet Januar 3 Forfatter Skrevet Januar 3 2 timer siden, Otis skrev: Har du sjekket jording mellom chassis og motor(feste)? Det er en meget kjent gjenganger på litt eldre biler. Det er det jeg lurer på om denne kabelen skal være, men alle videoer jeg har sett viser ingen at den kablen skal inn mellom dynamo og blokken
Otis Skrevet Januar 3 Skrevet Januar 3 Mulig det er det ja. Men den så ikke ekte bmw ut. Uansett så skal det være jording mellom chassis og motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå