blackmanswife1 Skrevet Søndag kl. 13:57 Skrevet Søndag kl. 13:57 hei kan noen hjelpe meg å forstå hva som er problem med min m47n2 bmw e61 ? Når jeg kjlrer på e6 osv med fart godt over 60 så faller motortempen spesielt hvis det er kaldt helt nedi 57 men på tomgang i garasjen går den opp til 100 osv .. mistenker luft i kjøleanlegget men vet ikke hvordan lufte denne. Mistenker dette pga jeg fylte på masse kjølevæske etter bytte av den elektriske vannpumpen (den lille )
Otis Skrevet Søndag kl. 14:21 Skrevet Søndag kl. 14:21 Termostaten(e)er defekt. Må skiftes. Bmw diesel lufter seg selv.
blackmanswife1 Skrevet Søndag kl. 15:24 Forfatter Skrevet Søndag kl. 15:24 Takk for svar . Skal prøve å bytte begge thermostatene altså egr thermostat og den andre hoved
Otis Skrevet Søndag kl. 15:37 Skrevet Søndag kl. 15:37 Lurt. Jeg kan justere litt på det med at bmw diesel lufter seg selv. De lufter seg selv, men du burde sette varme på maks, når du fyller systemet.
blackmanswife1 Skrevet Søndag kl. 16:48 Forfatter Skrevet Søndag kl. 16:48 Riktig vifta på laveste og temp på høyeste men det gjør jg vel etter å ha fylt? Kan vel ikke starte bilen med tom tank å fylle på ?
Otis Skrevet Søndag kl. 17:42 Skrevet Søndag kl. 17:42 Viften betyr ikke annet enn mer strømtrekk og at motoren ikke blir så fort varm. Du kan sikkert kjøre uten kjølevæske i flere minutter. Spesielt vannpumpa kan dog gå fort tørr. Jeg fyller ekspansjonstanken helt full, starter motoren og fyller videre på, om det går. Lar motoren stå på tomgang i 5 minutter, mens man etterfyller. Deretter er det å få motoren opp til åpning på termostat, 88 grader, og sjekke nivået og etterfylle.
blackmanswife1 Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Ok en annen ting hvis jeg vil flushe radiator osv går det kjølevann gjennom register å radiator hvis thermostat er defekt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå