rubves Skrevet Fredag kl. 21:47 Skrevet Fredag kl. 21:47 Heisann, byttet JBE på en kompis sin bil da den forrige tok kveld. Dette er da en brukt modul fra en 2006 318i, bilen den er installert i nå er er 2005 330dx. Prøver å få koblet på med ncs men får opp denne feilmeldingen, noen kloke hoder som vet hva som er feil? Evt hvor jeg kan begynne å feilsøke? Kabel og data er good da både ista å inpa kobler seg på uten problemer.
Otis Skrevet Fredag kl. 22:06 Skrevet Fredag kl. 22:06 Ser ut du må skrive over vin med vin til bilen den skal inn i.
rubves Skrevet Fredag kl. 22:24 Forfatter Skrevet Fredag kl. 22:24 (endret) Hvordan gjøres det når jeg ikke får lest ut modulen da?😅 Er ikke helt 100% på dette ncs greiern enda Mulig dette gjøres i winKFP? Endret Fredag kl. 22:29 av rubves
Otis Skrevet Lørdag kl. 06:34 Skrevet Lørdag kl. 06:34 Leste litt fort. Du har sannsynligvis manglende sgdb filer i ncs, om jeg husker rett.
rubves Skrevet Lørdag kl. 07:36 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 07:36 Det som blir daten filene det eller? Lastet ned e89 daten filene dine, er vell de som må brukes til e90?
Otis Skrevet Lørdag kl. 13:14 Skrevet Lørdag kl. 13:14 Ja, stemmer det. Men jeg tror du mangler sgdb filene. Det er lenge siden jeg har satt opp ncs, men jeg mener å huske at man må kopiere sgdb filer fra en plass.
rubves Skrevet Lørdag kl. 13:26 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 13:26 Er det da å finne en annen oppdatert daten mappe med disse filene eller kan man finne disse sgdb filene alene?
Otis Skrevet Lørdag kl. 15:10 Skrevet Lørdag kl. 15:10 Jeg kunne sjekket mine mapper om hvordan de ser ut og legge ut skjermbilder til deg. rubves reagerte på dette 1
rubves Skrevet Lørdag kl. 18:03 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 18:03 Det hadde jeg satt utrolig stor pris på!
Otis Skrevet Søndag kl. 10:19 Skrevet Søndag kl. 10:19 Vedlagt er bilder som viser mappestruktur og delvis innholdet, for NCS. Navnet på bildene viser mappene, men også selve bildet selvsagt.
rubves Skrevet Søndag kl. 12:31 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:31 Supert, tusen takk, har du mulighet til å gjøre det samme for WinKFP? Får opp feil der å😅 Ncs ble bra👌🏼
Otis Skrevet Søndag kl. 15:01 Skrevet Søndag kl. 15:01 Her er for NFS (WinKFP) rubves reagerte på dette 1
rubves Skrevet Søndag kl. 19:33 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:33 Takk for det, nå virket alle programmene og jeg har de nyeste daten filene dine, gikk på winkfp la inn det som kom opp på inpa, JBBF81 zbnummer 9134485, og vinnr til bilen. Trykte program og da gikk det en side forbi også kom det opp feilmelding. Når jeg prøver på nytt så får jeg ikke kontakt med modulen lengre, ikke med ista, inpa, winkfp eller tool32. Hva gjør jeg nå?😵💫
Otis Skrevet Søndag kl. 21:02 Skrevet Søndag kl. 21:02 Vanskelig å si, men som oftest vil nok en restart av modulen få ting på nett igjen. Men du må/burde jo lese deg opp på ting før du begynner. Jeg personlig husker ikke evt hva som skulle stått på den meldingen...
rubves Skrevet Søndag kl. 21:29 Forfatter Skrevet Søndag kl. 21:29 Har lest en hel haug med innlegg og diskusjoner rundt dette, men tror det muligens er noe med daten filene. Har oppdatert med bmw coding tool nå til v68.1. Men da jeg ikke får kontakt lengre så får jeg ikke lagt inn rett😅 Avlesing med inpa før dette så sto det JBBF87 ZB-9134485, men på winkfp og ncs er det kun jbbf70, jbbf81 og jbbf3. Mulig jeg skulle ha hatt en jbbf87 der da? Zb-nummer matchet med jbbf81 så brukte den, men slo meg en tanke i ettertid det kanskje var feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå