LTBR Skrevet Søndag kl. 20:16 Skrevet Søndag kl. 20:16 Mulig det er tilfeldig, men rett etter at jeg byttet de to vanossolenoidene i forkant av motoren så viser forbruket mye høyere. Vet ikke om det er reelt eller om den bare viser feil. Forbruket ligger vanligvis på ca 1.3, nå viser den 1.8. Nåla som viser forbruket ligger også mye høyere enn normalt, går rett opp på 2 bare jeg rører gassen, den "lagger" litt også før den spretter opp. Mener at når jeg slapp opp gassen tidligere så gikk den ned på null, nå legger den seg på ca 0.5 når jeg slipper gassen og triller. Gjenstående rekkevidde viser også alt for mye, nå har jeg halv tank og det står at jeg kan kjøre 40mil igjen(i wish;)) Noen som skjønner noe av dette?
E.C. Skrevet Søndag kl. 20:19 Skrevet Søndag kl. 20:19 Hvorfor byttet du solenoidene? Byttet du fra originale til uoriginale? Har du feilkoder?
LTBR Skrevet Søndag kl. 20:25 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:25 Jeg hadde feilkoder på crankshaft/camshaft. Såg på videoer fra bmwdoctor på youtube at feil på vanoser kan forårsake disse feilmeldingene. Byttet til febi kjøpt på koed, feilkoder kom bort etter bytte.
LTBR Skrevet Søndag kl. 20:29 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:29 Jeg kom på at jeg dyppet de i olje før jeg innstallerte de, tenkte at det var smart og at de sklidde lettere på plass, mulig det ikke var så smart allikevel?
E.C. Skrevet Søndag kl. 21:20 Skrevet Søndag kl. 21:20 Er vel ikke alltid like heldig å bytte til uoriginale deler på motor eller basert på youtube-diagnose. Hvor lenge kjørte du før du merka at forbruket har gått opp (er det reelt)? Har du prøvd å montere de gamle igjen?
LTBR Skrevet Søndag kl. 21:24 Forfatter Skrevet Søndag kl. 21:24 La merke til det umiddelbart, er bare et par dager siden. Vet ikke om det er reelt enda dessverre. Trodde at febi var tilnærmet originalt jeg. Får kanskje prøve å bytte tilbake å se en dag ja 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå