Sand1 Skrevet Fredag kl. 16:08 Skrevet Fredag kl. 16:08 Hei folkens. Jeg har en E71 med adaptativ drive og aktiv styring. Nå bilen går på tomgang så kommer det en dunke lyd fra tandempumpen og styringen blir hakkete. Jeg har forstått det slik at inni en av H trykk slangene så skal det være et filter som kan begrense flowen i hydralikk vesken. Noen som vet hvilken av slangene det er størst sannsylighet. begge hver av de koster typ 5 lapper stk. for meg virker det nesten som at det er en ventil som kødder det til, for så fort jeg er så vidt borti gassen så stopper lyden. Det er ikke så mange parameter og sjekke da det meste virker til og være mekanisk, jeg får opp trykk på stabilisator det ligger på rundt 4-5 bar. Ut fra det jeg ser så virker det som det siktes til 1.st HP slangen, men det virker også til og være uten adapativ drive. Det er en litt annerledes slange på når det AD. Noen som har hatt lignende problem? Har ikke lyst til og demontere for så å demontere og bytte.
Sand1 Skrevet Mandag kl. 23:09 Forfatter Skrevet Mandag kl. 23:09 (endret) Svarer meg selv litt her. Etter litt knot og sjekk fant jeg ut av at det virker som slangen til tannstanga er det samme med eller uten adaptiv drive, men var forskjell om det var med og uten aktiv styring. Var litt knotete og se da innsuget er litt i veien og slangene til adaptiv drive går rett over. I å med at jeg har bare problemer med styringen så prøver jeg og bytte denne slangen til en liten formue. Mener og ha lest eller hørt at disse slangene imploderer eller har filter i seg. Fant også denne videoen på nettet som prøver å forklare så godt det lar seg gjøre. https://www.youtube.com/watch?v=u5CFteIuuZc Det som var viktig og se på hydro steering pipes i ETK/EPC. Jeg testet med forskjellige utstyr i Koed siden og der kom det opp den samme slangen. Gikk ut og sjekket slangen og den ser identisk ut. Det som er litt snedig med E71 i EPC/ETK er at den finnes ikke som LCI versjon. Det er bare E71. Selv om denne kom som halv facelift 2011(CIC og 8HP kasse) og hel facelift i 2012.(panser, led lykter,andre baklykter og grøftelys som er plassert helt annerledes.🤪 Endret Mandag kl. 23:52 av Sand1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå