Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått feilkode 3F25 DDE: Charge-air tube monitoring, etter at jeg byttet 2 glødeplugger og gløderele. 

Er på en x5 e 70 med m57n2 motor . Så innsugningsmanifold må av for å bytte glødeplugger og rele. 
regner med det må være i forbindelse med manifolden som måtte av og på igjen.

når bilen ble startet, er det en lyd i motoren som aldri har vært der før. Skikkelig flaff flaff lyd. 
vakum slange kanskje ? 

noen som vet/har opplevd det samme ? 

Skrevet (endret)
21 timer siden, Raymond86 skrev:

Kan du ha glemt vakumslangen eller kontakt til swirl flaps på innsuget?

Tror jeg har husket alle. En kontakt bak mot torpedovegen, en oppå manifolden. En under. 
vakumslange, sitter vell bare 2 tynne luftslanger i hver ende. 
samt den som skal inn på gasspsjeld. 

Endret av HartgeE70
Error
Skrevet

oi da, her høres jo hakkande gale ut 😕 

Vanskelig å være skrå sikker men eg ville nok demontert de igjen å sett att alt satt skikkelig. Kan de være luft lekasje at innsuget ikke sitter skikkelig osv. 

Feilkoden indikerer såvidt eg forstår en luftlekasje fra turbo til innsug så holder en knapp på at monteringen er noe feil med.

Skrevet
21 minutter siden, Raymond86 skrev:

oi da, her høres jo hakkande gale ut 😕 

Vanskelig å være skrå sikker men eg ville nok demontert de igjen å sett att alt satt skikkelig. Kan de være luft lekasje at innsuget ikke sitter skikkelig osv. 

Feilkoden indikerer såvidt eg forstår en luftlekasje fra turbo til innsug så holder en knapp på at monteringen er noe feil med.

Ja ingen lyd man ønsker og høre 😂 

Ja må nok demontere alt igjen ja.😩 hadde håpet jeg hadde glemt en slange utenfor manifolden.  
godt det er påske 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...