Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har lagt opp en ekstern forsterker i en e90 med base stereo (det kjipeste) for å få litt bedre lyd i bilen, gjorde sånn som det her: koblet ut subbene under sete og videreførte kablene bak og inn på høynivå inngangen på forsterkeren, deretter ut igjen til høytalerne/subbene under sete fra forsterkeren. 

men nå etter 5-10min så kutter lyden og kommer ikke tilbake før bilen har fått «sovnet» evt koble av batteriet i 5min. Forsterkeren er på men fortsatt ingen lyd, så det er ikke forsterkeren som skrur seg av.

Noen som har litt mer peiling enn meg på dette?

Skrevet

Virker som om headuniten (originalspilleren) detekterer at det er noe "unormalt" på høyttalerutgangene, og dermed skrur ned eller sperrer lydsignalet etter en stund.

Dette er ganske vanlig med Base Stereo når man bruker høynivå-inngang (spesielt hvis man kobler seg rett på høyttalerkablene), fordi originalanlegget forventer en bestemt motstand (impedans) på kretsen.

Prøv en load resistor eller en line output converter.

Skrevet

Takk for svar!

Skal prøve det ut, har koblet rett på høytaler kablene uten noe i mellom, så er vell ikke umulig det du sier ja :)

Skrevet

Det er helt vanlig å føre høyttalerkablene rett inn i ekstern forsterker. Spørsmålet er vel heller om forsterkeren din forventer høynivå signal inn. Noen lar deg velge, så da må du foreta rett valg.

Hvilken forsterker har du montert?

En enkel test du kan gjøre er å koble til en høyttaler direkte på en av høyttalerkablene som går fra HU inn på forsterker.

Hvis det skulle være HU som kobler ut, så kan du forsøke å kode den om til 676 HiFi.

Skrevet (endret)

Har dessverre ikke tilgang på en løs høytaler, tok tiden nå og gikk ca 15min før den kuttet lyden, kanskje det er noe med varme og gjøre? Overoppheting av HU?

Dette er forsterkeren jeg har:IMG_0210.thumb.jpeg.60bf70a1c7957e74bddcd06f95cd055f.jpegIMG_0209.thumb.jpeg.22dcd58da18fa05f9b8463094a323267.jpegIMG_0208.thumb.jpeg.f2a0dd05ffe201a86fdcd5c4991c9529.jpeg

Endret av rubves
Skrevet

Kjøpte en LOC og det fikset problemet mitt😃

Takk for gode innspill og råd

Skrevet

Er bildene fra din bil? For på nederste bildet fremgår det at høyttalersignalene fra forsterker korrekt er koblet til High Input, da skal det ikke være nødvendig med en LOC, for den konverterer High Level til Low Level.

Men nå virker det, så noe riktig har blitt endret. :)

Skrevet

Ja, alt var rett koblet, men er nok fordi jeg ikke kodet om til hifi at den kuttet ut etterhvert vil jeg tro, LOC var den enkleste løsningen der og da, men nå har jeg investert i tablet og ProTool, noe vits å kode om til hifi om det funker nå?

Skrevet
2 hours ago, rubves said:

Ja, alt var rett koblet, men er nok fordi jeg ikke kodet om til hifi at den kuttet ut etterhvert vil jeg tro, LOC var den enkleste løsningen der og da, men nå har jeg investert i tablet og ProTool, noe vits å kode om til hifi om det funker nå?

"If it works, don't touch it!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...