Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal handle justerbare coilovers til min bmw 316d f30 2013mod. 

Har sett litt på kw v1 og st xa.

Noen som har kunnskap om hva som er best for pengene? Gjerne kom med andre forslag!

Skrevet

Hva er du ute etter når det kommer til justeringsmuligheter da?

Hvis du ikke trenger noe mer enn justering av høyde så er jo KW V1 og ST X godt nok. KW V2 og ST XA har justering av demping i tillegg.

ST er forøvrig produsert av KW og bruker teknologi utviklet av KW Automotive. KW er dog bedre beskyttet mot rust sammenlignet med ST.

Skrevet

Tviler sterkt på at jeg kommer til å gidde å finjustere på dempingen. Kommer til å finne perfekt høyde, thats it. 

Vil ikke at bilen skal kjennes ut som en båt i svinger, men vil heller ikke bite sammen tennene over fartsdumper.

Hørte at KW og ST er i bunn og grunn like, men at ST er mindre beskyttet mot rust og litt annerledes oppbygd?

Skrevet
22 minutter siden, Daniel. skrev:

Hva er du ute etter når det kommer til justeringsmuligheter da?

Hvis du ikke trenger noe mer enn justering av høyde så er jo KW V1 og ST X godt nok. KW V2 og ST XA har justering av demping i tillegg.

ST er forøvrig produsert av KW og bruker teknologi utviklet av KW Automotive. KW er dog bedre beskyttet mot rust sammenlignet med ST.

Glemte å sitere

Skrevet
1 time siden, Anders GB skrev:

Tviler sterkt på at jeg kommer til å gidde å finjustere på dempingen. Kommer til å finne perfekt høyde, thats it. 

Vil ikke at bilen skal kjennes ut som en båt i svinger, men vil heller ikke bite sammen tennene over fartsdumper.

Hørte at KW og ST er i bunn og grunn like, men at ST er mindre beskyttet mot rust og litt annerledes oppbygd?

Coilovers vil jo bli noe stivt sammenlignet med originalt (spesielt på en 3-serie) men jeg personlig syns både KW V1 og ST X kjennes bra ut og er ikke pinnestivt :) 

Ja som sagt så er ST utviklet med KW sin teknologi.

KW er vel rustfritt stål, mens ST er galvanisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...