Thore Arild Skrevet Mandag kl. 10:08 Skrevet Mandag kl. 10:08 Hei, er det noen som vet om det er muligt å koble ut feilmeldinen «Dynamic Damping Control failure» som kommer opp hver gang en starter bilen ?
Otis Skrevet Mandag kl. 10:21 Skrevet Mandag kl. 10:21 Ja, om man koder bort hele DD, så forsvinner også meldingene. Men da må du nok bygge om til ordinær fjæring/stabilisatorstag. Men du vil ikke ha bistand til å fikse det istedenfor?
Thore Arild Skrevet Mandag kl. 17:23 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:23 6 timer siden, Otis skrev: Ja, om man koder bort hele DD, så forsvinner også meldingene. Men da må du nok bygge om til ordinær fjæring/stabilisatorstag. Men du vil ikke ha bistand til å fikse det istedenfor? Vi får skifte fjærene fremme og pakning på toppdeksel først, så får vi se kor irriterende denne meldingen som kommer opp hele tiden blir. Har nett kjøpt bilen og den føles kompakt og bra å kjøre.
Otis Skrevet Mandag kl. 17:53 Skrevet Mandag kl. 17:53 Riktig. Om du har m-sport, så er det fint med ettermarkeds fjær. Men om du har vanlig adaptivt understell så vil jeg anbefale å kjøpe fra BMW. En kompis har nøyaktig samme understell som meg og han kjøpte ZF fjær fra en plass og de hadde annen tykkelse og dermed ble bilen hans hardere. Jeg syntes det var noe uharmonisk over det siden bilen egentlig er relativt myk. Men siden du sier at den er kompakt og bra å kjøre, så antar jeg den står i nød-modus er drit-hard å kjøre, er min mening.
Thore Arild Skrevet Tirsdag kl. 12:31 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:31 18 timer siden, Otis skrev: Riktig. Om du har m-sport, så er det fint med ettermarkeds fjær. Men om du har vanlig adaptivt understell så vil jeg anbefale å kjøpe fra BMW. En kompis har nøyaktig samme understell som meg og han kjøpte ZF fjær fra en plass og de hadde annen tykkelse og dermed ble bilen hans hardere. Jeg syntes det var noe uharmonisk over det siden bilen egentlig er relativt myk. Men siden du sier at den er kompakt og bra å kjøre, så antar jeg den står i nød-modus er drit-hard å kjøre, er min mening. X5 Xdrive 3.5 D 2009 mod. Har du noen formeining og hvor eg kan begynne å leite etter den og leite etter hva ? Feilkoder: D76B, Message (status EDCS HR) (No signal or value) D769, Emassy (status EDCS VR).(No signal or value)
Otis Skrevet Tirsdag kl. 13:06 Skrevet Tirsdag kl. 13:06 Sjekk ledninger i hjulbuer først. Forsøk å koble ut 1 og 1 demper. Se om ting blir bedre. Evt mål ledninger helt fra vdm til endepunkt. For sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå