Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 19.5.2025 den 22.12, guffen2012 skrev:

Glemte ett par-tre ting:

• Det var selvfølgelig drens i døra. Holdt lykt framfor døra og så at det lyste inn helt fremst. På laveste punkt selvfølgelig.
  • Ettersom begge dørene bak har "lekkasjer" antar jeg at det er bare ett spørsmål om tid før dørene framme begynner å dryppe så de tar jeg i løpet av en ukes tid.
  • Er usikker på om det er nødvendig å lufte ut under teppet som er vått? Hvordan får jeg løsnet det uten å skjære i de

Verkstedet fant ut at det ikke var toppdekselpakninga som lak olje (heldigvis). De fant at lekkasjen var fra trakta som er mellom påfyllingslokket og motoren (Lokket er skrudd fast i denne). Bare å løsne en skrue, vri løs trakta og skifte pakninga; Har bestilt ny og gjør det selv.😉

Jeg tok av trekket på begge fordørene; Butyl båndene på begge dørene satt så godt at jeg valgte å ikke bytte dem ut.
Imidlertid var det en del vann under gulvteppet. Jeg vridde løs borrelås festene for gulv(gummi)matta og presset ned gulvteppet; Det sprutet opp vann. Løsninga ble å løfte bilen i front med ca. 20 cm, la den stå slik i noen timer og bruke støvsugeren til å ta ut vannet. Tror jeg fikk ut over en liter. Kjører nå uten gummimattene montert og sørger for ekstra lufting.

Jeg tok også av beholderen for luftfilteret og løsnet "trakta" som påfyllingslokket er skrudd fast i. Det var bare en skrue og litt vriding av "trakta" som skulle til for å få den av. Skiftet pakning. Litt vanskelig å få vridd på "trakta" igjen. Tror beholdere til luftfilteret nå sitter bedre fast enn før 8mistenker at den ikke var trykt helt på plass). Så langt ingen lukt av brent olje fra bilen. 

Skrevet

Du må ta ut alt. Setene foran må ut og så golvteppa. 

Veit ikkje korleis det ser ut på din bil, men alt av skum må tørkast utanfor bilen i inntil fleire veker avhengig av tjukkelse/kor godt det helde på fukten. 

Eg er så dårleg å ta bilde så eg har ingen av denne prosessen no.. 

Skrevet
6 timer siden, TurboJens skrev:

Du må ta ut alt. Setene foran må ut og så golvteppa. 

Veit ikkje korleis det ser ut på din bil, men alt av skum må tørkast utanfor bilen i inntil fleire veker avhengig av tjukkelse/kor godt det helde på fukten. 

Eg er så dårleg å ta bilde så eg har ingen av denne prosessen no.. 

OK

Hadde et håp om at det tørket uten noe merarbeid.

Fant en link for fjerning av forsete 

Skrevet

Eg hadde ut heile interiøret forutan dashbordet for å vaske bil. Det er ikkje allverdens jobb egentlig, men det blir veldig reint og fint etterpå når en blir kvitt det meste av spor etter 300.000km taxidrift. 

Når eg venta på at golvteppa skulle tørke vaska eg dørken med varmt vatn og oppvaskbørste for å løyse opp alt saltet som hadde trekt gjennom teppa. Særleg høgre bak var det mykje som hadde funne vegen ned til stålplatene. Så tok eg ut nokre propper så vatnet fekk renne ut og så tørka det fint opp. 

Kan anbefale sommaren, eg gjorde det midtvinters 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...