R.H Skrevet Mai 31, 2025 Skrevet Mai 31, 2025 (endret) Hei. Min 03 mod E46M3 har utfordringer med sporadisk "can bus smg timeout" i DME Noen som har erfart dette og kan gi noen tips på feilsøking? Har sjekket connectorer på kasse,tcm og dme uten å finne åpenbare feil. Også tatt kontunitet på can bus mellom modulene. Har funnet tilfeller i utenlandske forum med samme utfordring,der både dme og tcm har blitt byttet uten hell,men ingen løsning Endret Mai 31, 2025 av R.H
Øyvind L. Skrevet Mai 31, 2025 Skrevet Mai 31, 2025 Får du samme feilen når du leser feilkoder med ISTA?
R.H Skrevet Juni 1, 2025 Forfatter Skrevet Juni 1, 2025 Ja, har i tillegg fått kode på sensor supply B i enkelte tilfeller. Om jeg logger analogverdier på kasse mister jeg com når feilen dukker opp. Nesten som tcm mister spenning ett øyeblikk for å så "resette" seg.
Øyvind L. Skrevet Juni 1, 2025 Skrevet Juni 1, 2025 Hva sier ISTA hvis du merker den feilen også trykker på Calculate testplan nede i høyre hjørne? Noen fornuftige tips der?
R.H Skrevet Juni 1, 2025 Forfatter Skrevet Juni 1, 2025 Lite å hente der. Ligger forøvrig litt om can-bus systemet på andre moduler i ISTA med tanke på resistorer i systemet og målinger. Måler 120ohm på plugg for can bus i plugg til TCM som etter det jeg kan se er riktig siden denne kun går mellom disse modulene. Har liggende brukt tcm,men har ikke tatt steget å skifte denne. Har lest litt om problemet som kan oppstå ved adaptering av gearkasse...
Øyvind L. Skrevet Juni 2, 2025 Skrevet Juni 2, 2025 Tror jeg hadde begynt med å sjekke dårlig kontakt eller brudd i ledninger. Kanskje fukt i kontakter.... 🤷♀️ R.H reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå