R.H Skrevet Mai 31 Skrevet Mai 31 (endret) Hei. Min 03 mod E46M3 har utfordringer med sporadisk "can bus smg timeout" i DME Noen som har erfart dette og kan gi noen tips på feilsøking? Har sjekket connectorer på kasse,tcm og dme uten å finne åpenbare feil. Også tatt kontunitet på can bus mellom modulene. Har funnet tilfeller i utenlandske forum med samme utfordring,der både dme og tcm har blitt byttet uten hell,men ingen løsning Endret Mai 31 av R.H
R.H Skrevet Juni 1 Forfatter Skrevet Juni 1 Ja, har i tillegg fått kode på sensor supply B i enkelte tilfeller. Om jeg logger analogverdier på kasse mister jeg com når feilen dukker opp. Nesten som tcm mister spenning ett øyeblikk for å så "resette" seg.
Øyvind L. Skrevet Juni 1 Skrevet Juni 1 Hva sier ISTA hvis du merker den feilen også trykker på Calculate testplan nede i høyre hjørne? Noen fornuftige tips der?
R.H Skrevet Juni 1 Forfatter Skrevet Juni 1 Lite å hente der. Ligger forøvrig litt om can-bus systemet på andre moduler i ISTA med tanke på resistorer i systemet og målinger. Måler 120ohm på plugg for can bus i plugg til TCM som etter det jeg kan se er riktig siden denne kun går mellom disse modulene. Har liggende brukt tcm,men har ikke tatt steget å skifte denne. Har lest litt om problemet som kan oppstå ved adaptering av gearkasse...
Øyvind L. Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 Tror jeg hadde begynt med å sjekke dårlig kontakt eller brudd i ledninger. Kanskje fukt i kontakter.... 🤷♀️ R.H reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå