f30316d Skrevet Juni 18 Skrevet Juni 18 Hei! Jeg har en BMW F30 316d sedan, og må bytte ett av de bakre hjulnavene – 3 av 5 gjenger til hjulboltene er ødelagt. Jeg bestilte nytt nav og trodde det skulle være like plug-and-play som foran (har byttet fremme før), men oppdaget at bak må navet presses ut av spindelen, noe jeg ikke har verktøy til. Derfor vurderer jeg heller å kjøpe hele bakre spindel komplett med nav og lager fra en bilopphugger (delenummer : 33326792521), slik at jeg slipper pressing. De fleste bruktdelene jeg har sett har nav og lager montert, og det er jo perfekt – bortsett fra én ting: håndbrekkvaieren. Det jeg sliter med, er å få løs håndbrekkvaieren fra spindelen uten å kappe. Når jeg ser på bilder fra bruktdel.no / finndel.no fra opphugg, har alle bare kappet vaieren bak spindelen, og jeg finner ekstremt lite info eller videoer om hvordan den faktisk skal demonteres på riktig måte. Er det noen her som har fjernet håndbrekkvaieren fra bakspindelen på en F30, og vet nøyaktig hvordan man gjør det? Setter stor pris på tips, bilder eller beskrivelser fra dere som har gjort det før!
Otis Skrevet Juni 18 Skrevet Juni 18 Ser veldig greit ut. De påstår at man skal gjøre det uten å ta av bremseskiva tilogmed. f30316d reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå