Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en BMW E91 2008 mod., ny kupevifte og ny vifteregulator. Hvis jeg vrir på tenninga uten å starte motoren fungerer alt normalt, men med engang jeg starter motoren så stopper vifta.

Hva er feil? Noen tanker?

Skrevet

Kjent feil med smelta kabel på strømforsyninga der, sjekket den? Hadde undersøkt hva som skjer når du starter motor, om det er strøm inn på regulator som forsvinner eller om det er noe med styringssignalet.

Skrevet
4 timer siden, E.C. skrev:

Kjent feil med smelta kabel på strømforsyninga der, sjekket den? Hadde undersøkt hva som skjer når du starter motor, om det er strøm inn på regulator som forsvinner eller om det er noe med styringssignalet.

Men burde den ikke da også vært død med bare tenninga på? Er liksom så rart den dør når jeg starter bilen 😂 Hvilken enhet styrer dette evt.? 

Skrevet

Klimapanelet styrer vifta.

Ja, det er ganske uvanlig problemstilling. Derfor jeg tenkte at det var lurt å måle litt, for å danne seg et bilde av hva som skjer. Har jo ikke hjulpet deg å bare bytte deler så langt? 

Du kunne også ha sjekket klimapanelet for feilkoder med diagnoseutstyr.

Skrevet
5 timer siden, E.C. skrev:

Klimapanelet styrer vifta.

Ja, det er ganske uvanlig problemstilling. Derfor jeg tenkte at det var lurt å måle litt, for å danne seg et bilde av hva som skjer. Har jo ikke hjulpet deg å bare bytte deler så langt? 

Du kunne også ha sjekket klimapanelet for feilkoder med diagnoseutstyr.

Har kjøpt nytt klimapanel, men ikke byttet det enda. Uansett så hadde vel ikke det fungert som vanlig med bare tenninga på? Er liksom bare når jeg starter bilen alt dør.. Fortsatt lys osv. i klimapanelet, men da skjer det ingenting om jeg trykker.. Bare visuelt opp og ned på hastigheten 😩

Har akkurat kjøpt en laptop, så må prøve å få lasta ned ISTA osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...