Sebastian Jonassen Skrevet Mandag kl. 15:22 Skrevet Mandag kl. 15:22 Hei. Har nylig fjernet fanger og installert den på nytt. Har en m5 look fanger på bilen (noe jeg anger på, da m-sport passer bedre), da jeg installerte fangeren på nytt fjernet jeg isopor beskyttelsen over kræsj bjelken. Da jeg syntes det ble for tight. Lurer litt om on isopor beskyttelsen er høyere på preface/m sport fangere, enn på m5 fangere? La da merke til at vibrasjoner fra motoren har kommet tydelig frem i fangeren. Man ser at fangeren rister ganske godt, mest på passasjer siden. Tenker da at det er pga jeg ikke har isoporen bak fangeren så ender opp med at fangeren absorberer alt av vibrasjoner. Har lagt til en video, var litt vanskelig å fange det opp på kamera🤷♂️ IMG_3679.mov Noen som har noe tanker bak dette?
E.C. Skrevet Mandag kl. 16:55 Skrevet Mandag kl. 16:55 Ja, det er forskjellig isopor avhengig av om det er standard eller M-sport fanger. Den isoporen som ikke er M-sport er også ulik fra før/etter facelift. Originale M5-biler har enda en egen isopor. Hvordan isoporen man har på egen bil da passer mot en uoriginal M5-look fanger blir litt bingo. Du kan jo prøve å få på isoporen igjen og frese/kutte den litt ned, ikke uvanlig å gjøre ved slike fangerbytter.
Sebastian Jonassen Skrevet Mandag kl. 21:09 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:09 (endret) 4 hours ago, E.C. said: Ja, det er forskjellig isopor avhengig av om det er standard eller M-sport fanger. Den isoporen som ikke er M-sport er også ulik fra før/etter facelift. Originale M5-biler har enda en egen isopor. Hvordan isoporen man har på egen bil da passer mot en uoriginal M5-look fanger blir litt bingo. Du kan jo prøve å få på isoporen igjen og frese/kutte den litt ned, ikke uvanlig å gjøre ved slike fangerbytter. Hmm, va noe sont jeg tenkte meg ja. Som du sier skal jeg prøve å «customere» isopor stykkene litt til. Har i etterkant bare vurder å gå for en m-sport fanger. Har da alt av utstyr til selve fangeren, så lurer på hvor jeg eventuelt burde handle selve fanger? Nomax har jo m-pack fangere til en 5k, GS har jo alternativ vare for rundt 9k og schmiedmann har genuine m-sport fangere til rundt en 10k. Er selv veldig opptatt av passform osv, og vet ikke hvordan nomax fangerne er i passform🤷♂️. (Burde jeg ha slengt med type bil osv i tittelen? Tenkte det var nokk med tags i posten😅) Endret Mandag kl. 21:12 av Sebastian Jonassen Glemte å stille et spørsmål
E.C. Skrevet Mandag kl. 21:31 Skrevet Mandag kl. 21:31 Ikke alltid man ser tags på mobil, hjelper å skrive i tittel eller første post. Jeg fikk nå med at det var E60. Kjøp heller originalt brukt. Stålbjelka di skal være lik som M-sport sin, da du har pre-lci. Så det er bare å få med M-sport isopor fra delebilen du kjøper fra. Sebastian Jonassen reagerte på dette 1
Sebastian Jonassen Skrevet Mandag kl. 21:38 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:38 5 minutes ago, E.C. said: Ikke alltid man ser tags på mobil, hjelper å skrive i tittel eller første post. Jeg fikk nå med at det var E60. Kjøp heller originalt brukt. Stålbjelka di skal være lik som M-sport sin, da du har pre-lci. Så det er bare å få med M-sport isopor fra delebilen du kjøper fra. Den er god. Ska huske på det til neste gang💪. Noen spesielle plasser man kan få tak i originalt brukt? Jeg tenker FB og finn/del.
E.C. Skrevet Mandag kl. 21:40 Skrevet Mandag kl. 21:40 Finn.no, der jeg solgte min i vinter. En komplett fanger i grei stand ligger på ca. 4000 kr +/- en tusenlapp. Sebastian Jonassen reagerte på dette 1
Sebastian Jonassen Skrevet Mandag kl. 21:43 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:43 2 minutes ago, E.C. said: Finn.no, der jeg solgte min i vinter. En komplett fanger i grei stand ligger på ca. 4000 kr +/- en tusenlapp. Takker så meget for responsen✨
E.C. Skrevet Mandag kl. 21:48 Skrevet Mandag kl. 21:48 Lykke til, var en komplett delebil med M-sport lagt ut for to dager siden, mulig du kan scoope opp noe der: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/423263742 Sebastian Jonassen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå