E.C. Skrevet Lørdag kl. 21:59 Skrevet Lørdag kl. 21:59 Lurer på om motoren fra delebilen burde ryke, slik at jeg ikke lager meg enda flere prosjekter enn det jeg har tid til. Selger komplett motor, gjerne komplett med girkasse og evt. resten av drivverket. Det eneste som mangler fra drivverket er fremre mellomaksling, men om du kjøper som en upgrade for f.eks. E6x 525 xd så er disse akslingene like. Kassa i denne her er 6HP26Z, ratet til 600 Nm fra fabrikk, kontra 6HP19Z som man finner på 525xd som er specca til 400 Nm. Løsdeler fra drivverk selges ikke før kassa er solgt og løsdeler fra motor selges ikke før motor er solgt (kan selge motor litt nedplukket, uten dynamo, starter, turbo, etc.). Motor ca. 10 000 kr +/- CAS + DDE + 1 nøkkel kan følge med. Girkasse 5 000 kr "Alt du kan bære" eller "alt du vil ha av drivverk": diff, mellomaksling, stikkakslinger, transferkasse, kjøling, EKPS-modul ca. 20 000 kr. Bilen er importert i 2008. Fra 2009 er det to eiere med eietid på 5 og 8 år, + dagstur innom forhandler. Jeg hentet bilen høsten 2022 og siden da har den stått. Startet opp sist gang forrige sommer, fyrte rett opp. Jeg kjørte den ca. 50 mil hjem og sett vekk fra klunk og knirk i understell, spesielt på parkeringsplasser i lav fart, merket ikke jeg noe spesielt. Motormessig gikk den bra. Generell info om motoren: Kraftigste M57 med singel-turbo, 235 hk Piezo dyser, samme som 535d LCI (286 hk) Faktiske forhold: Remappet av noen på Sørlandet, selger mente rundt 300 hk, ikke dokumentert DPF skal være tømt, ryker litt grått ved oppstart, så det stemmer sikkert Påstått EGR-delete, men hardwaren var nå der 365 000 km Trykktestet kjølesystemet for moro skyld, holder trykket fint Lekker olje på bakken etter å ha gått, tipper enten oljefilterhuspakning eller simmering bak på motor. Gjort det i 150 000 km ifg. forrige eier 🤯. Han estimerte 1 L per 15 000 km. At alt dette renner ut på bakken tror jeg faktisk på. Fikk muntlig at glødepluggene + rele skal være byttet vinteren før jeg kjøpte den Lurer på om dynamoen er ny også Skal være mulig å registrere i en annen bil ved å skrive kvittering ved salg, sammenlignet med kjøp fra utlandet. Hentes i Gjøvik Hadde jeg personlig brukt den videre hadde jeg byttet regkjede og oljefilterhus pakning + simmering. Alt sitter fortsatt i bil, men spørs om bilen begynner å bli for demontert for å starte motor. Feilkoder ved henting i 2022, bilen hadde stått strømløs en stund, derav en del i history. VTG oilwear på transferkasse er basert på kjørelengde uten resett mener jeg å huske: Da er vel alt som er verdt å nevne nevnt, men om jeg har glemt noe så spør i tråden her, så får andre som måtte lure på det samme svar samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå