HartgeE70 Skrevet September 3, 2025 Skrevet September 3, 2025 Har så mye trøbbel med elektronikken i bilen, så prøver å se om det bedres ved å oppdatere en del moduler. Feks se bilde. Her er mitt ZB nr 9170454, nytt Ecu nummer er 6827063. Men når jeg da søker dette i Winkfp, så får jeg 9 forskjellige alternativer, mitt nye ecu nr er ca i midten der. Er det sånn å forstå at jeg heller burde velge 9342897 som er nederst( jeg tenker: det er siste oppdatering) Tenker jeg helt feil der? Eventuelt hvis det ikke er sånn, hvorfor får jeg så mange alternative ZB nr da.?
Otis Skrevet September 3, 2025 Skrevet September 3, 2025 Jeg vet ikke hva som er korrekt, men du bare bruke ISTA P til dette, så fikser den det for deg.
HartgeE70 Skrevet September 4, 2025 Forfatter Skrevet September 4, 2025 På 3.9.2025 den 10.40, Otis skrev: Jeg vet ikke hva som er korrekt, men du bare bruke ISTA P til dette, så fikser den det for deg. Hadde ista p enda vært lettvint og installere 🙈 Fikk starta opp ista p i går. Men så la jeg merke til at jeg hadde installert v3.67. Har også v3.69 på pcen. fjernet ista p 3.67 og ediabas 7.3.0 fra pcen. kjørte rcleaner , restarta pcen. Så etter filer som ikke ble fjernet automatisk og slettet. Kjørte rcleaner igjen og restarta pcen. Installerte ista p v3.69 la alt som det skulle ny install av ediabas 7.3.0 som fulgte 7zip mappa kjørte ista p loader. ista p starter opp. Nede i høyre hjørne står det versjon 3.67. Resetter ista p loader velger fil manuelt kjører loader igjen enda står det v3.67 enda. ista p åpner opp. Inne på verktøy. client. Er 3.67 der også. Hm Hvorfor kjører den v3.67 da jeg har installert v3.69? Hvordan fikser man dette ? Går inn i Ista p mappa bmw\Environment\EDIABAS\bin finner Ediabas.ini filen. Der står det også versjon 7.2.0 av ediabas Hæ Nå henger jeg ikke mye med lenger. Alle ediabas program etc kjører enten v 7.3 eller 7.6 så hvordan/hvorfor kjører plutselig ista p ediabas 7.2 ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå